Trafikområde Nacka Värmdö

Startat av tågluffaren, 08 maj 2012, 14:27:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Citat från: Andy skrivet 10 maj 2012, 15:31:34 PM
Jag tror snarare att det är Förstärknings-omlopp som menas. På specen har omloppsnumret prefixet F.

Visst är det så!

Börje

Citat från: P.Ek skrivet 08 maj 2012, 20:32:50 PM
I söndags var det inte normalt, då Mölnviks 6464 stod och väntade på avgång vid Sollenkroka brygga. Någon som kan gissa varför 6464 och inte en från Ramsmora?



Det där är ju jag! Den bilden märkte jag aldrig att du tog, eller att en bussnackare åkte med mig över huvud taget.  :)

Att jag hade 6464 på Ramsmoraomlopp var av det enkla skälet att jag inte har ett digitalt färdskrivarkort. Då B9S är de enda vagnarna på Nacka/Värmdö som inte har digital färdskrivare finns det nu en bra anledning att skaffa färdskrivarkort.

bjorn_k

Citat från: Börje skrivet 10 maj 2012, 21:53:50 PM
Det där är ju jag! Den bilden märkte jag aldrig att du tog, eller att en bussnackare åkte med mig över huvud taget.  :)

Att jag hade 6464 på Ramsmoraomlopp var av det enkla skälet att jag inte har ett digitalt färdskrivarkort. Då B9S är de enda vagnarna på Nacka/Värmdö som inte har digital färdskrivare finns det nu en bra anledning att skaffa färdskrivarkort.
Är du heltidare? Isåfall står väl trafikföretaget för kortkostnaden?

homer

Citat från: bjorn_k skrivet 12 maj 2012, 20:30:17 PM
Är du heltidare? Isåfall står väl trafikföretaget för kortkostnaden?

knappast

bjorn_k

Citat från: homer skrivet 12 maj 2012, 21:28:21 PM
knappast
:o isåfall är det ju inte så konstigt om man låter bli att skaffa... ~500 är ändå ~500. Åtminstone de heltidsanställda (eller om det var tillsvidare) på ftg som jag jobbar på står för kostnaden. Man lämnar in inbetalningskvitto så får man det åter på nästa lön.

homer

Citat från: bjorn_k skrivet 14 maj 2012, 12:37:48 PM
:o isåfall är det ju inte så konstigt om man låter bli att skaffa... ~500 är ändå ~500. Åtminstone de heltidsanställda (eller om det var tillsvidare) på ftg som jag jobbar på står för kostnaden. Man lämnar in inbetalningskvitto så får man det åter på nästa lön.

så var de på de gamla företaget, men där fick förarna också SL-kort och gratis inträde till Badhus/Gym...

Lars-Håkan_E

650:- kostar det.

Och i avtalet står:

Företaget ersätter kostnaden för förarkortet till tillsvidareanställda som har
till arbetsuppgift att framföra fordon utrustade med digitala färdskrivare.
För förarkort som anskaffats inför provanställning ersätter företaget kostnaden
om provanställningen övergår i tillsvidareanställning

P.Ek

Citat från: Börje skrivet 10 maj 2012, 21:53:50 PM
Det där är ju jag! Den bilden märkte jag aldrig att du tog, eller att en bussnackare åkte med mig över huvud taget.  :)

Att jag hade 6464 på Ramsmoraomlopp var av det enkla skälet att jag inte har ett digitalt färdskrivarkort. Då B9S är de enda vagnarna på Nacka/Värmdö som inte har digital färdskrivare finns det nu en bra anledning att skaffa färdskrivarkort.

Då åkte jag med två bussnackare till Slussen :) B9Sen hade mycket skönare stolar, men Omnilinken gick mycket tystare.

bjorn_k

Citat från: Håkan_E skrivet 14 maj 2012, 15:37:07 PM
650:- kostar det.

Och i avtalet står:

Företaget ersätter kostnaden för förarkortet till tillsvidareanställda som har
till arbetsuppgift att framföra fordon utrustade med digitala färdskrivare.
För förarkort som anskaffats inför provanställning ersätter företaget kostnaden
om provanställningen övergår i tillsvidareanställning
BBA?


På ajFån

MrH

Citat från: Håkan_E skrivet 14 maj 2012, 15:37:07 PM
650:- kostar det.

Och i avtalet står:

Företaget ersätter kostnaden för förarkortet till tillsvidareanställda som har
till arbetsuppgift att framföra fordon utrustade med digitala färdskrivare.
För förarkort som anskaffats inför provanställning ersätter företaget kostnaden
om provanställningen övergår i tillsvidareanställning

Utan att alls ha en aning om hur det faktiskt förhåller sig på Börjes arbetsplats, så kan man ju tolka skrivningen i avtalet på olika sätt..  det står ju "tillsvidareanställda som har till arbetsuppgift att framföra fordon utrustade med digitala färdskrivare" men så länge arbetsgivaren tillhandahåller bussar med analoga färdskrivare (som i det aktuella fallet med B9S:en) så har ju inte den anställde nödvändigtvis till arbetsuppgift att framföra fordon med digital färdskrivare... och därmed kanske man inte anser sig skyldig att bekosta färdskrivarkort?  ;D

..däremot är det väl synnerligen smidigt om alla förare ändå har ett färdskrivarkort men det är ju en helt annan sak...

/MrH