Nobina vann upphandling...

Startat av Wetjo, 24 oktober 2011, 14:00:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Det ska vara Göta älv-området som handlats upp. Kontraktet avser 27 bussar med trafikstart 9 december 2012 och löper i 8 år med 2 optionsår. Merparten av bussarna kommer att köras med miljöbränslet RME och cirka en tredjedel med biogas.

kurre

Ingen som har koll på om de var fler som var med och la andbud och i såfall vilka?

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se


Jonas Gustafsson

Hittar ingen info på Västtrafiks eller Nobinas hemsidor.
Är det landsbygdstrafiken mot Lilla Edet, Upphärad, Grästorp etc. det gäller? Kanske även linje 600? Om Trollhättan och Vänersborgs stadslinjer ingår torde inte 27 bussar räcka.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Knallhatt

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 oktober 2011, 22:42:38 PM
Hittar ingen info på Västtrafiks eller Nobinas hemsidor.
Är det landsbygdstrafiken mot Lilla Edet, Upphärad, Grästorp etc. det gäller? Kanske även linje 600? Om Trollhättan och Vänersborgs stadslinjer ingår torde inte 27 bussar räcka.

//Jonas G
Nuvarande trafik med Trollhättan/Vänersborg och Götaälvdalen (Lilla Edet, linje 600 mfl.) är uppdelad i två separata upphandlingar.

Dels ett paket för Götaälvdalen, som nu kom resultat på. Här är trafiken omgjord då dubbelspårsutbyggnaden snart är klar och detta kommer påverka busstrafiken som kommer få ett mer utpräglad matarfunktion till tågen.

Upphandling Tvåstad avser nu stadstrafiken i och mellan Trollhättan och Vänersborg

ResVille

Nobina vann anbudet med knappt en 1% marginal till den som låg närmast

RoggaBoy

Citat från: ResVille skrivet 27 oktober 2011, 12:31:43 PM
Nobina vann anbudet med knappt en 1% marginal till den som låg närmast

Vem var närmast, och det är ju bra att ligga så nära den som kommer på andra plats ändå.

Walter

Denna trafik har man väl idag och en del körs på underentreprenad av andra bolag? Tänker på linje 600 men jag kan vara fél på det.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

Citat från: Walter skrivet 27 oktober 2011, 19:45:47 PM
Denna trafik har man väl idag och en del körs på underentreprenad av andra bolag? Tänker på linje 600 men jag kan vara fél på det.

Söne buss har ett omlopp på 600, två vändor t o r Trollhättan om inget ändrats.

Bussmicke

Citat från: Johan B skrivet 27 oktober 2011, 21:02:45 PM
Söne buss har ett omlopp på 600, två vändor t o r Trollhättan om inget ändrats.

Är det inte 1150 OmniExpressen som rullar där än?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CR

Upphandlingen bestod av 2 paket, "Öster om Tvåstad" med mest skoltrafik samt "Trollhättan-Lilla Edet".

Nobina vann på kombination av dessa båda paket.

1. Nobina         51 287 069
2. Buss i Väst   52 034 304    + 1,46% jmf med vinnaren.
3. Nettbuss      56 853 129    +10,85%
4. Bergkvara     59 977 742    +16,95%

Resten av Nobinas trafik i Vänersborg-Trollhättan ligger ute för anbudsräkning just nu och ska lämnas in i mitten av november.

Walter

Har Nobina även skoltrafiken idag?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussföraren

Citat från: Walter skrivet 31 oktober 2011, 15:59:58 PM
Har Nobina även skoltrafiken idag?

Nej den körs av Buss i Väst trafik AB, gamla VL Buss.

Antar att det jublas där för att avtalet snart är slut.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussföraren skrivet 31 oktober 2011, 16:59:01 PM
Nej den körs av Buss i Väst trafik AB, gamla VL Buss.

Antar att det jublas där för att avtalet snart är slut.

Varför det? Om nu avtalet var så ofördelaktigt skulle väl Buss i Väst lagt sig betydligt högre i anbudet. Nu var det ju bara småpengar som skilde dem från Nobina.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)