VK: Ybuss hjälper jobbpendlare

Startat av RoggaBoy, 23 februari 2011, 18:30:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Jan skrivet 01 mars 2011, 10:04:41 AM
Att Y+ skulle bli en flopp mellan Sundsvall och Stockholm var för mig ingen överraskning. Tveksamt att det kommer hålla den föreslagna linjen gentemot Linje 100.

Nu sätt väl denna Ybuss-tur in på en tid där ingen kustbuss går Umeå-Skellefteå. Detta för att kompensera för turen som Länstrafiken drog in.

Jan

Citat från: Ersa skrivet 01 mars 2011, 10:23:17 AM
Nu sätt väl denna Ybuss-tur in på en tid där ingen kustbuss går Umeå-Skellefteå. Detta för att kompensera för turen som Länstrafiken drog in.

Vi får se hur det går, kontantpriset är 18 kronor biligare för vuxna med Y buss jämfört med linje 12-100.
I branschen 37 år

RoggaBoy

#17
Citat från: Jan skrivet 01 mars 2011, 11:37:37 AM
Vi får se hur det går, kontantpriset är 18 kronor biligare för vuxna med Y buss jämfört med linje 12-100.

Dock gäller Länstrafiken Västerbottens taxa på denna "Y+buss" inom länet i mån av plats, och ingen annan buss går vid denna tidpunkt, en tidpunkt då pendlarna vill hem och till arbetet så turen behövs!

http://www.tabussen.nu/nyheteraktuellt/2011/nya-turer-mellan-skellefteaa---umeaa---sundsvall.aspx

admin

Ett inlägg som handlade om personfrågor och dennes tidigare arbetsplatser har raderats, då det är  på gränsen till brott mot forumets förtalsregler. Detta är ett forum för fordon och trafik. Inte för debatter om företrädare för trafikföretag, samt var dessa arbetat tidigare.

RoggaBoy

Nu läggs linjen ned, så snart kommer väl pendlarna att rasa igen.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=447986

Vad kommer att ske med själva Y+bussen blir ju intressant!

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 23 februari 2011, 18:30:45 PM
http://www.vk.se/Article.jsp?article=422159

Då återstår väl frågan, gäller länskorten på denna linje eller ej. Tror inte så många är intresserade av en sxtra bussbiljett för att ta sig hem eller så har jag helt fel.

Norrlandsresekortet gäller inte, det kollade jag med dem i veckan
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 28 maj 2011, 11:28:33 AM
Norrlandsresekortet gäller inte, det kollade jag med dem i veckan

Periodkort på sträckan Umeå - Skellefteå - Umeå fungerar, om plats finns! I övrigt Ybuss taxa.

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 28 maj 2011, 12:21:33 PM
Periodkort på sträckan Umeå - Skellefteå - Umeå fungerar, om plats finns! I övrigt Ybuss taxa.

Men är det länskortet i Västerbotten som fungerar?
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

RoggaBoy

Citat från: swedebear skrivet 28 maj 2011, 12:22:34 PM
Men är det länskortet i Västerbotten som fungerar?

Ja, länskort och vanligt periodkort, man får betalt av Länstrafiken Västerbotten för dessa pga att Länstrafiken drog in ett antal turer i det nya avtalet så man inte kunde ta sig hem från arbetet på sjukhuset.

swedebear

Citat från: RoggaBoy skrivet 28 maj 2011, 12:37:34 PM
Ja, länskort och vanligt periodkort, man får betalt av Länstrafiken Västerbotten för dessa pga att Länstrafiken drog in ett antal turer i det nya avtalet så man inte kunde ta sig hem från arbetet på sjukhuset.

Aha OK, saken för min del är ju att jag pendlar över länsgränsen och då är det ju inte länskort
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

RoggaBoy

Precis, ditt periodkort över länsgräns är bara mellan de valda orterna på kortet och inte för mer än så. Själv får jag tex betala från Ava när jag ska söderut med länskortet. :-)