Ny gamla bussar på 67an

Startat av Anders N, 12 september 2015, 20:53:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders N

På vardagarna dyker det upp en hel del bussar i 60XX serien. Hör de bussarna till Hornsberg? Det började dyka upp i samband med vintertidtabellen.
Någon som vet mer?

Fredde

Citat från: Anders N skrivet 12 september 2015, 20:53:36 PM
På vardagarna dyker det upp en hel del bussar i 60XX serien. Hör de bussarna till Hornsberg? Det började dyka upp i samband med vintertidtabellen.
Någon som vet mer?

På 67 har jag inte sett dem, men det rullar dagligen regionalvagnar på linje 77 som utgår från Hornsberg.

Hasse L


Keolis 6054.

Veckan som gick rullade 2-3 st dagligen, 603x-, 604x- eller 605x-vagnar.

P.Ek

En 60-vagn sågs även på linje 50 i veckan, lite ovant då den linjen annars bara verkar trafikeras av blå bussar.

MartinMartin

Även 73-vagnarna rullar ju, dom som skulle skrotas eller vad mab tänkte sig.
Man lackade ju om allt rött till blått så man märkte väl tillslut att man inte hade nått rött att köra med.....

Ulf Berlin

Citat från: Anders N skrivet 12 september 2015, 20:53:36 PM
På vardagarna dyker det upp en hel del bussar i 60XX serien. Hör de bussarna till Hornsberg? Det började dyka upp i samband med vintertidtabellen.
Någon som vet mer?
Ja,dom tillhör Hornsberg och är mest för trafiken på Lidingöbaneersättningen
men merutnyttjas säkerligen på andra linjer och tider.
Tillskillnad från när Arriva körde Lidingöersättningen är det sällsynt att det står mer än en överstående vagn vid Ropsten
mot Arriva som kunde ha både två och tre vagnar ståendes vid Ropsten(p g av deras raster)./Ulf

Mikael T Nilsson

#6
Citat från: MartinMartin skrivet 14 september 2015, 23:26:03 PM
Även 73-vagnarna rullar ju, dom som skulle skrotas eller vad mab tänkte sig.
Man lackade ju om allt rött till blått så man märkte väl tillslut att man inte hade nått rött att köra med.....



Hej,

Ja, 73xx-vagnarna är kvar i trafik, även om de verkar vara sällsynta.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.