SS H20 mot Ekensberg

Startat av Gunnar D, 18 september 2020, 18:56:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



H20 5214 vid Liljeholmsplan följer pilen mot Ekensberg 18 sep 1963.

En nyinskannad reprisbild.

Mvh Gunnar

HJP

****
Tack för den. H20 är vi inte bortskämda med.

Ulf Berlin

Hmm...
Det ser ut som att Liljeholmsbron(?)skulle ha varit enkelriktad vid tillfället?/Ulf

Ted Selander

Det är den östra bron vi ser, norrgående trafik gick på den västra bron, tillsammans med spårvägstrafiken.

58803

Ja, bilden är tagen in mot Södermalm. På bilden ser man inte den brohalva som leder från Liljeholmen norrut.
Jag tillbringade mycket tid från mitten av 50-talet till mitten av 60-talet hos min mormor som bodde en trappa upp på Hornsgatan 170 med utsikt åt Tanto och Liljeholmsbron.
Så jag undrar vad det är man ser som sticker upp till höger om brovaktartornet som  ser ut som en öppen brohalva, fast på fel plats. Själv minns jag inget liknande där på den tiden.

Pierre
Pierre Bertheau

Ulf Berlin


Gunnar D

Citat från: 58803 skrivet 21 september 2020, 13:16:46 PM
Jag tillbringade mycket tid från mitten av 50-talet till mitten av 60-talet hos min mormor som bodde en trappa upp på Hornsgatan 170 med utsikt åt Tanto och Liljeholmsbron.
Så jag undrar vad det är man ser som sticker upp till höger om brovaktartornet som  ser ut som en öppen brohalva, fast på fel plats. Själv minns jag inget liknande där på den tiden.

Pierre

Det bör vara Teleskolans höghus vid Hornsgatan.

/Gunnar

58803

Tack för svaret.
Kände inte igen det i det här perspektivet.
Pierre Bertheau