Utländsk bildgåta - var har jag varit?

Startat av Andreas91, 12 december 2011, 02:25:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Denna bild togs i början av månaden. Men som sagt - var är vi? Jag söker endast namnet på staden. Här är en bild på fordonet:

Jag är fullt medveten om att en bild kanske inte hjälper en så mycket till en början, men jag bidrar med ledtrådar om behov uppstår.

Lycka till!!  :)

Möllers

Gisa på staden Crawley i England.

Är detta Metro Bus?

Johnny E

/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås


Bergenga

Mvh.
Øyvind Berg

Andy

Varför står det BUS i vägbanan åt fel håll? Vid första anblicken ser det ut som en högerstyrd buss på vänster sida i högertrafik. Men bilen till vänster, och mitt förnuft säger annat.

Björn Forslund

Citat från: Andy skrivet 12 december 2011, 13:03:35 PM
Varför står det BUS i vägbanan åt fel håll? Vid första anblicken ser det ut som en högerstyrd buss på vänster sida i högertrafik. Men bilen till vänster, och mitt förnuft säger annat.

Bilen visar ju upp baklysena och kör alltså i vänstertrafik. England och vänstertrafik. Vad är det för konstigt med det?
De som målade dit "BUS" hade kanske en dålig dag, eller en pint för mycket inombords ;)

jocke

De ser även ut som de står "STOP" Bakom bussen på marken :-p
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Andreas91

Både Johnny E och Øyvind Berg har svarat rätt!  :) Staden är alltså Irlands huvudstad dvs Dublin och Bus Átha Cliath är det iriska namnet på bussföretaget som denna buss tillhör, nämligen Dublin Bus. Staden Dublin heter i sin tur Baile Átha Cliath på iriska. Här är originalbilden och där ser man även att bussens destination skyltas med både det engelska och det iriska namnet:


Citybus

Paul
Foton från Europa, Fjärran Östern och Australien - http://www.citybus.xyz/