Huvudmeny

Veolia 9008

Startat av Brollan, 28 januari 2011, 19:03:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

BUS 047 f.d. GS 296 har hamnat hos Veolia i Göteborg. Har tidigare varit utlånad till Nettbuss/Orust i Ulricehamn.



Johan B

Det gillar vi. Bortsett från stolarna så är dessa kalas att åka i. Bland det mest skrammelfria från Säffle mina öron upplevt på det här sidan 2000-talet.

Björn Lövdahl

Kanske mer lämpad för denna trafik...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

danneh

Citat från: Johan B skrivet 28 januari 2011, 19:27:15 PM
Det gillar vi. Bortsett från stolarna så är dessa kalas att åka i. Bland det mest skrammelfria från Säffle mina öron upplevt på det här sidan 2000-talet.

Vad är felet på dessa stolar? Visserligen lite hårda, men annars helt okej. De flesta går ju åt de hållet inom säten (undantag från Busslink/Keolis)

Johan B

Citat från: danneh skrivet 28 januari 2011, 23:50:27 PM
Vad är felet på dessa stolar? Visserligen lite hårda, men annars helt okej. De flesta går ju åt de hållet inom säten (undantag från Busslink/Keolis)

När man bor i kommunens ytterkanter och ska sitta 40 minuter i dessa stolar hinner träsmaken infinna sig. Åker man kortare sträckor på de rena innerstadslinjerna duger de dock.

Västtrafik borde skilja på ren stadstrafik och förortstrafik och inte göra som idag och räkna allt inom Göteborg (och även Mölndal samt Partille) som stadstrafik. Linjer som går t ex från Centrum till Angered, Kärra, Torslanda och Askim-Billdal-Snipen med mycket landsväg och långa restider borde ha bättre stolar med bälten.

Calle