Värnamos stadsbussar målas om [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 02 juli 2020, 20:48:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Efter att tidigare ha varit målade i Nettbuss färger håller nu de fyra elhybriderna på att målas om i den nya JLT-designen. I mitten av juni sjösattes ju det nya avtalet och nu är det Karlssonbuss själva som har det efter att tidigare ha varit underentreprenör åt Nettbuss. Den ommålade bussen var inte märkt med något nytt inventarienummer, de bör få något i 41xx-serien.


Karlssonbuss i Vaggeryd YFX851 (f d JLT 7181) på Myntgatan igår den 1 juli.


Karlssonbuss i Vaggeryd YFX856 (f d JLT 7182) laddar vid stationen i Värnamo samma dag.


Bussmicke

Byts fortfarande en av bussarna ut under dagen och så fall när?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tanum97


Bernt Talbrant

Men de hade knappast den nya JLT-lacken under folieringen så jag tror ändå de är/blir ommålade...

Tanum97

#4
Bussarna är lackade i vitt och rött och har haft lila plast som foliering i tre år.  ::)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Bernt Talbrant

Jaså minsann, var den designen klar när de levererades.

Elias Karlsson

Är det inte så att detta blev en liten B-variant av den nya JLT-designen då baksidan inte är helt röd ända upp?

Bernt Talbrant

Jo jag noterade att det röda slutar en bit under bakrutan så de har inte riktigt samma utseende som övriga fordon. Kan ju då förklaras av att designprogrammet hunnit justeras sedan dessa kom.

Bernt Talbrant

Värnamos fyra stadsbussar har nu fått nya nummer utsatta. De hette tidigare 7181-7184 men har nu fått nr 4130-4133 (i samma ordning).