Bilder på GUB:s nya MAN-bussar

Startat av Oskar A, 30 maj 2007, 22:25:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Idag har de tre första nya MAN-bussarna till Gamla Uppsala Buss kommit till Uppsala. När jag var där vid tretiden i eftermiddags hade bara två kommit.





Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jona

HEJ

En tanke man slås av när man ser dessa buissar, men även andra bussar med 2 framdörrar är:

Utnjytjar man dom till snabbare lastning och kortare hållplatsuppehåll?

Alltså bakre framdörren för kortresande mendans främre dörren används för dom som vill betala kontant allternativt lösa kort. Känns liksom smidigast så på hållplatser där många ska kliva på.
MVH Filosofen Jona

Zella

I Gbg är man näst intill tvungen att öppna bägge framdörrarna om det fins två annars så blir den sönderbänd/ sönderknuffad  ;D en hel drös med boskap som ska på samtidigt...

Jag älska att vid en stor hpl bara öppna ena framdörren jisses vad chockade/förvånade dom blir... :o sen när det är ca 3 st kvar öppna jag den andra  ;D

76

#3
Citat från: Jona skrivet 30 maj 2007, 22:29:29 PM
Utnjytjar man dom till snabbare lastning och kortare hållplatsuppehåll?

Alltså bakre framdörren för kortresande mendans främre dörren används för dom som vill betala kontant allternativt lösa kort.

Ja

Kul att de har kommit nu, får man ta och släpa sig ner till garaget en stund tidigare imorgon eftermiddag så man kan "klämma lite".

Niclas Rosenius


    Hej!

    Kan tillägga att en tredje buss har dykt upp nu på eftermiddagen AKA182. Får återkomma med vilka invnr dessa kommer att få. Var ej klart i fredags när jag pratade med våran tekniska chef.

    Det är bara att vänta in dom andra 3 bussarna och även dom 8 ledbussar som kommer att komma inom några veckor.

   MVH Niclas

LinusA

När jag kör stadsbussar i Sthlm innerstad brukar jag öppna en dörr om det är mycket folk och två dörrar om det är lite folk. Anledningen är att när det är mycket folk och två dörrar öppna så har folk lätt att försöka smita förbi utan att visa biljett....men den gubben gick inte med mig! Om jag inte har bråttom, då slängs båda dörrarna upp och folk får traska bäst de vill :). Dessutom vet jag inte om det verkligen blir bättre flyt med två dörrar eftersom det ändå trängs ihop till en person i bredd i mittgången.

Magnus_J

brukar av vana bara öppna den ena,

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 30 maj 2007, 22:25:19 PM
Idag har de tre första nya MAN-bussarna till Gamla Uppsala Buss kommit till Uppsala. När jag var där vid tretiden i eftermiddags hade bara två kommit.









Jag tycker att den här bussmodellen gör sig bra i Uppsalagrönt :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

#8
Vilka inv. nr. är aktuella denna gång?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2007, 23:18:03 PM
Bilka inv. nr. är aktuella denna gång?


    Hej!

    120-125 skall dessa få.

    MVH Niclas

Karsten

Citat från: Magnus_J skrivet 31 maj 2007, 10:43:15 AM
brukar av vana bara öppna den ena,

Vana?
Har inte du precis börjat köra?