Sista delen av E4 i gammaldags utförande söder om Norrland

Startat av Niklas Bygdestam, 23 juli 2007, 14:03:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ulrik Berggren

Citat från: Wolfie skrivet 11 september 2007, 10:51:34 AM
Och E10-14 i norr också

Fast E10:an går vål utanför de flesta orter, förutom Morjärv och Gyljen. Samt Kiruna då för där ska man, hör och häpna, flytta in vägen i centrum igen i och med Kirunaprojektet. Anlednignen är förståss att Lombololedens nuvarande sträckning ligger i den kommande raszonen för gruvan.

/UB

Staffan Sävenfjord

Citat från: David S skrivet 10 september 2007, 18:45:49 PM
Jag läste i Gefle Dagblad för nån dag sen att den officiella öppningen är den 17:e oktober

//David S

Körde E4-an från Gävle till Jönköping i dag och fann till min förvåning att motorvägen redan är öppnad från strax efter Björklinge. På riksväg 40 mellan Ulricehamn och Borås gick för övrigt vägen till en del på de kommande motorvägspåfarterna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 september 2007, 20:01:01 PM
Körde E4-an från Gävle till Jönköping i dag och fann till min förvåning att motorvägen redan är öppnad från strax efter Björklinge. På riksväg 40 mellan Ulricehamn och Borås gick för övrigt vägen till en del på de kommande motorvägspåfarterna.



Delen mellan Uppsala och Björklinge öppnades december 2006
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Wolfie

Citat från: Ulrik Berggren skrivet 11 september 2007, 11:12:05 AM
Fast E10:an går vål utanför de flesta orter, förutom Morjärv och Gyljen. Samt Kiruna då för där ska man, hör och häpna, flytta in vägen i centrum igen i och med Kirunaprojektet. Anlednignen är förståss att Lombololedens nuvarande sträckning ligger i den kommande raszonen för gruvan.

/UB

Tänkte inte på att det inte är så många orter där uppe, men nu när jag tittade på en karta så ser man att några har förbifarter.


Ulrik Berggren

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 14 september 2007, 13:23:05 PM

Ja, bevare oss väl.

/Christian

Och ändå tar Norrmännen hellre E45 än E6 om de ska från Tröndelag till Troms. Perspektiv skadar aldrig ;)