Huvudmeny

Slussen - ny etapp

Startat av Hasse L, 25 juni 2016, 12:18:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

pegee

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 11 juli 2016, 21:32:23 PM
På nedervåningen finns det 18 hpl lägen (A-F, K-P, R, S, Z, X, V, Y) och uppe på Södermalmstorg 7 hpl lägen (M,N,O,P,R,S,T), tyvärr så innebär det att läge M, N, O, P, R, S finns på två ställen....
Känns inte helt överskådligt om man kommer som turist och skall ta bussen.
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Fredrik Gelin

Det är inte så illa som det kan låta, är man turist lär man sannolikt inte nyttja bussterminalen i "källaren", dessutom står det tydligt på respektive hållplatsläge vilka linjer som avgår därifrån.
Infödingarna vet vilken hållplats som gäller av gammal vana, så det kan nog bli mer besvär för dessa att lära sig var bussarna går från Södermalmstorg...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Lars-Håkan_E

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 12 juli 2016, 11:58:45 AM
Det är inte så illa som det kan låta, är man turist lär man sannolikt inte nyttja bussterminalen i "källaren", dessutom står det tydligt på respektive hållplatsläge vilka linjer som avgår därifrån.
Infödingarna vet vilken hållplats som gäller av gammal vana, så det kan nog bli mer besvär för dessa att lära sig var bussarna går från Södermalmstorg...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Visst är det så och benämningen av hpl lägen gäller ju per terminal och Slussen och Slussen är två olika terminaler.
Jag antar att de överhoppade bokstäverna på Södermalmstorg är tänkta att användas på Katarinavägen.