Huvudmeny

Kungälv

Startat av Bussmicke, 08 februari 2014, 17:17:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingemar

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 10 februari 2014, 15:51:02 PM
Rätt Bussmicke! LEBU är driftsbolaget som ägs gemensamt av Taxi Lilla Edet och Bullarens Busstrafik. Fordonen ägs av resp. bolag.
Dessutom, vilket jag tror ingen har nämnt, är ett tredje Buss i Väst-företag inblandat, nämligen Jörlanda Taxi & Buss.

Dessa kör förutom skoltrafiken även linje 311 Göteborg (NE-term)-Bäckebols Köpcentrum-Klareberg-Rödbo-Kungälv.

Bisquit, Nobina i Kungälv (förutom att de nu åter kör Grön Express) var ett bra tag sedan. Nettbuss har kört såväl linje- som skoltrafiken i många år. Skoltrafiken togs över av bolagen ovan i höstas. Nettbuss kommer så småningom (minns inte om det var i sommar eller nästa år) att lämna över även linjetrafiken i Kungälv till Buss i Väst.

//Jonas G

Det är i sommar som linjetrafiken drar i gång för BiVab. Då kommer Söne Buss vara med i Kungälv också, dock fortfarande inom LEBU.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Bussmicke

Fortfarande? Urs'kta om jag inte hänger med.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ingemar

Citat från: Bussmicke skrivet 02 mars 2014, 00:02:13 AM
Fortfarande? Urs'kta om jag inte hänger med.
Alltså att vi inte kommer köra under eget namn, utan trafiken kommer drivas genom LEBU, precis som BiVabs trafik i Kungälv gör i dag.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Jonas Gustafsson

Men Jörlanda kör ju med sitt eget namn på sin del av bussarna på linje 311.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.