Huvudmeny

Kungälv

Startat av Bussmicke, 08 februari 2014, 17:17:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Var är bästa stället att fotografera skolbussarna i Kungälv?
Busstationen eller ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 08 februari 2014, 17:17:11 PM
Var är bästa stället att fotografera skolbussarna i Kungälv?
Busstationen eller ?

Vilken operatör kör dessa skolbussar?
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Cyklisten

Såg en del vid slutet av Uddevallavägen, korsningen vid sjukhuset, men det var för 2 år sen.

bisquit

Det är väl fortsatt Nobina som är operatör på trafiken :)

AdmirT

Citat från: bisquit skrivet 08 februari 2014, 23:41:59 PM
Det är väl fortsatt Nobina som är operatör på trafiken :)

Tack för svar! Vet du vilka vagnar man kör med? :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

bastyaelvtars

Citat från: bisquit skrivet 08 februari 2014, 23:41:59 PM
Det är väl fortsatt Nobina som är operatör på trafiken :)
Nobina kör INTE skoltrafiken i Kungälv. Nobina kör nästan ingen trafik alls i Kungälv, förutom Grön express och linje 422 till Lilla Edet. Skoltrafiken körs av olika busföretag inom Buss I Väst.

Bussmicke

Konstarerade efter tidtabellsstudier igår att busstationen är bäst om det gäller Centrala Kungälv. Annars var det både Ytterby och några till.
Skulle vara kul att veta vilka som kör och var garagen ligger.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

om jag inte minns fel är det väl

Lebu
Bullarens buss
Lilla edets buss men jag kan minnas fel
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

AdmirT

Citat från: PeterS skrivet 09 februari 2014, 00:45:13 AM
Nobina kör INTE skoltrafiken i Kungälv. Nobina kör nästan ingen trafik alls i Kungälv, förutom Grön express och linje 422 till Lilla Edet. Skoltrafiken körs av olika busföretag inom Buss I Väst.
[/quot]

Tack för klargörande! :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

Citat från: Erling.L skrivet 09 februari 2014, 17:09:15 PM
om jag inte minns fel är det väl

Lebu
Bullarens buss
Lilla edets buss men jag kan minnas fel

Man borde göra besök hos garaget. Lilla Edet/Lebu ligger i Lilla Edet eller har man någon annanstans?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Brollan

Citat från: Erling.L skrivet 09 februari 2014, 17:09:15 PM
om jag inte minns fel är det väl

Lebu
Bullarens buss
Lilla edets buss men jag kan minnas fel

Det stämmer att det är det sammanslagna bolaget LEBU som kör, ska ha ett garage i Kungälv, osäker på var, kanske inne på Nobinas område.
Hittade dock Buss i Västs personaltidning där det står om deras trafik.
http://www.bussivast.se/download/449-BA4F3C093FC807670B93B1E579F0C250/Buss-i-Vast-tidning-nr-1-2013.pdf

Bussmicke

Är väl så att LEBU är det gemensamma bolaget för driften medan bussarna är reggade på resp. bolag?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Rätt Bussmicke! LEBU är driftsbolaget som ägs gemensamt av Taxi Lilla Edet och Bullarens Busstrafik. Fordonen ägs av resp. bolag.
Dessutom, vilket jag tror ingen har nämnt, är ett tredje Buss i Väst-företag inblandat, nämligen Jörlanda Taxi & Buss.

Dessa kör förutom skoltrafiken även linje 311 Göteborg (NE-term)-Bäckebols Köpcentrum-Klareberg-Rödbo-Kungälv.

Bisquit, Nobina i Kungälv (förutom att de nu åter kör Grön Express) var ett bra tag sedan. Nettbuss har kört såväl linje- som skoltrafiken i många år. Skoltrafiken togs över av bolagen ovan i höstas. Nettbuss kommer så småningom (minns inte om det var i sommar eller nästa år) att lämna över även linjetrafiken i Kungälv till Buss i Väst.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

LEBU (alltså Taxi Lilla Edet/Bullarens Busstrafik) har sitt garage några hundra meter norr om Nobinas, man ser det bra från gamla vägen mot Diseröd.

Jörlanda Taxi och Buss har vad jag vet fortfarande sina bussar parkerade vid Gustafssons gård mellan Kode och Jörlanda.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Adress till Lebu i Kungälv?
Ska dit i april och bra. Nettbuss är kvar då

Förresten fick väl Nettbuss nya bussar till Kungälv, 7030? Någoting, vilka linjer rullar de på?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.