Ny bus til Sverige

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 06 april 2012, 19:48:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

yngrot

Östergötland lack är det ju .  Linköping ?? Norrköping??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

danneh

Med all förmodan till Veolia i Norrköping eller Linköpings stadstrafik. De skall köra MAN och Solaris i den trafiken man behöll där.

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Leif D

Nytt avtal i Norrköping, trafikstart i sommar. Allt ska vara gas...  MAN i olika modeller är beställt av Veolia.
;-)

virtual1


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 15 april 2012, 01:05:05 AM
Nytt avtal i Norrköping, trafikstart i sommar. Allt ska vara gas...  MAN i olika modeller är beställt av Veolia.

Synd man inte beställde något annat än MAN. Vore kul om det blivit något annat..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2012, 12:39:47 PM
Ersättarna till höggolvarna i Handen?
Stämmer bra, 6056-64 (regionalstandard). De behöver ju inte göra sig någon brådska...

danneh

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2012, 12:40:47 PM
Synd man inte beställde något annat än MAN. Vore kul om det blivit något annat..

Enligt ett mail från Veolia skall man ha beställt MAN och Solaris för tätortstrafiken i Linköping och Norrköping.

Ebermark

Citat från: danneh skrivet 15 april 2012, 14:35:35 PM
Enligt ett mail från Veolia skall man ha beställt MAN och Solaris för tätortstrafiken i Linköping och Norrköping.

MAN för tätortstrafiken i Linköping och Norrköping och Solaris för landsbygdstrafiken i Linköping.

danneh

Jahaja, där ser man. Men men, MAN är rätt trevliga bussar, även fast jag faktiskt föredrar Solaris.

virtual1

Citat från: Hakasi skrivet 15 april 2012, 21:48:42 PM
MAN för tätortstrafiken i Linköping och Norrköping och Solaris för landsbygdstrafiken i Linköping.

Som tidigare då :-P - men varför vill man ha nya bussar till landsbygdstrafiken för??? lär väl knappast
vara ngra problem med ålder på fordonen nu med tanke på att det mesta är borta av de äldre?

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 15 april 2012, 14:27:03 PM
Stämmer bra, 6056-64 (regionalstandard). De behöver ju inte göra sig någon brådska...

Nej, många vill nog ha CN113 in i det längsta.
När är det tänkt att dessa ska sjösättas i Handens trafik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.