På tur med Nobina 4218 (bilder)

Startat av Jacob, 20 mars 2012, 20:31:32 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: New_options skrivet 21 mars 2012, 17:46:34 PM
Vad hände förresten med "Samtal med föraren under körning förbjudet"?

Den uppmaningen finns där för att resenärerna inte ska störa föraren under färd onödigt mycket. Men det finns ingen svensk lag som hindrar föraren från att själv bestämma hur mycket denne själv vill prata. Hade det varit ett lagstadgat "talförbud" under rullning hade jag inte stannat kvar i yrket i många månader. Det finns inget tråkigare och mer opersonligt än att köra bussar där ingen någonsin tilltalar en.

Jan Sjöberg

Mycket trevliga bilder. Just 4218 har stolar från Swebus 3192 fd Grön Express som förövringt lever än som hjälpsändningsbuss . Jag bytte ut dem år  2002 då bussen rullade i Gislavedsområdet. Det första man ser på att det är annat tyg på stolarna är tyget i taket är inte samma.
Inte dåligt bussen finns i Nobinas ägo ... men snart är det väl slut på det :'(
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Ersa

Ja, till sommaren är det nog slutkört för alla dessa äldre. Antingen redan till maj, eller så snart som ersättarna levererats.

yngrot

Rätt trevlig instrumentbräda på dessa årsmodeller
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Citat från: yngrot skrivet 28 mars 2012, 21:58:19 PM
Rätt trevlig instrumentbräda på dessa årsmodeller


Javisst är det så!

Kan förresten påpeka att jag idag haft den stora äran att få framföra just 4218 idag. Körde den på linje 102 och njöt verkligen av att få ha just denna :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.