Snart gör nya MAN entré i Stockholms innerstad

Startat av Ted Selander, 21 februari 2012, 17:44:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 22 februari 2012, 18:31:24 PM
Det är ju så man blir spyfärdig för mindre...

haha, det var ju det precis vad jag blev på slutet av nya MAN bussarna på Gamla Uppsala Buss anno 2010 :P
Och det slutatde ju med både ett läkarintyg för att inte köra dessa, 2009 och nyare, och som även det att
man var tvungen att sluta därifrån :P Men det nya jobbet halkade jag in på ett bananskal :) :) :)

Trots, att både en luftmätning som gjordes påvisade (men som företaget GUB, sa, det påvisade inget)
och den fick jag aldrig ens se vid det tillfället :P Men som jag sett långt senare ;)

Men det var skönt att läkarna gav mig rätt, trots det har fick man inte varken då eller nu någon hjälp
från facket som kallar sig Kommunal, och dåvarande arbetsplatsombudet ingenting, men ej ens värt
kommentera :D Har inte ens fått för alla läkarbesök, upp till högkostnads skyddet, inte ens när dom
säger höra av sig så gör dom inte det, nog egentligen onödigt inbetalda pengar dit för en sketen
tidning och almanacka :P

Men vad fick jag för tack för allt??

Konstant ständigt förkyld/täppt i näsan, kul?? NÄ!!
Väldigt känslig för det mesta inom parfym, lukter, appelsin, då känner man av bihålorna :(

Men det värsta, jo, det är fanimig att blivit nästintill tvingad till nykterist!!

För en öl okej, men sen räcker det med en till, så är bihålorna helt väck dagen efter :(

Ett citat från utredning

"I Polsk buss förekommer ett större inslag av glykoletrar som förekommer i spackel och vattenburen färg,
det finns rapporter om att dessa kan påverka slemhinnor och luftvägar"

Och än idag, slår det emot mig om jag skulle bara morsa genom framdörren på fd. kollega i dessa MAN bussar :(

//Fredrik

Fredrik Klint


Eric Ö.

Tjörns Omnibustrafik 2015 - 2017
Nobina Trollhättan 2017 - 2019
Tillbaks på Tjörns Omnibustrafik 2019

5783

Själv skulle jag gärna se nya Volvo 7900 samt OmniWide LF i city. Men det lär väl aldrig hända. Fattar inte varför SLs entreprenörer är så (över)förtjusta i OmniLink II men inte OmniCity II.
Det är en gåta för mig.

Calle

Jag säger bara en sak; MAN! Det finns inga bättre och snyggare bussar.

virtual1

Citat från: Eric94Thn skrivet 23 februari 2012, 19:20:03 PM

Eller varför inte Volvo 7700 ;)

Vet inte om du ville vara ironisk nu eller inte, men det finns faktiskt tror jag inte en enda Volvo 7700 i Sthlms län, så det skulle  inte vara så dumt =)

virtual1

Citat från: Lung To skrivet 22 februari 2012, 10:04:23 AM
Råstas 47xx-vagnarna är väl typ 1-2-1 vet inte om det passar i innerstadstrafik.

Om utifall att, så kan man väl tänka sig lite omflyttningar så att söderorts 47XX som har 2+2+1 går till innerstan medans de övertaliga från Råsta går till söderort då!

Optimal

Citat från: virtual1 skrivet 23 februari 2012, 22:18:20 PM
Om utifall att, så kan man väl tänka sig lite omflyttningar så att söderorts 47XX som har 2+2+1 går till innerstan medans de övertaliga från Råsta går till söderort då!

Man kan ju hoppas på det. Då Söderorts är av äldre årsmodell och har då fortfarande den bra förarplatsen.

ch buss

Det är tråkigt när försvinnande Solaris bussar från Stockholm.

Själv tycker jätte mycket om MAN.

Volvo 7700 har aldrig åka.

// Ch buss

virtual1

Citat från: Ch buss skrivet 24 februari 2012, 13:33:31 PM
Det är tråkigt när försvinnande Solaris bussar från Stockholm.
// Ch buss

Men det var väl snart 1 1/2 år sen de försvann???? - varför gråta över dem nu?

Calle

Det är ju härligt att ni får nya "MÄN" i Stockholm. Till skillnad från Angeredsdepån här i Göteborg, där det finns gott om dåliga "MÄN"-ledbussar. Men, snart blir det Solaris!  ;D

ch buss

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 21 februari 2012, 18:44:07 PM
  Stod några nya hos Neoplan/MAN, Lindvreten igår vid mitt besök. Bilder kommer inom kort.

  //Niclas

Jag väntar på dig och vill se den bilder  ;D

// Ch buss