Snart gör nya MAN entré i Stockholms innerstad

Startat av Ted Selander, 21 februari 2012, 17:44:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Snart är de första MAN A21 biogas i den nya serien 7601-29 färdigutrustade. De första och också äldsta offren är MaxCibussarna 5072, 75, 79, 80, 81 och 5085.

P.Ek

NEEEEEJJJJ!!!! Åkte 5079 bara för nån dag sen på 53an och en annan dag på 66an och den vagnen är ju urskön!

Carl Eric

Tackar för dessa trevliga nyheter Ted! Och alla de 6 vagnarna tillhör ju SÖH, så då gissar jag att de första hamnar där också. Men frågan kvarstår; kommer FGHA få några av dessa vagnar? Kanske att 51xx-vagnarna flyttas till HBH och några MaxCi tas ur trafik därifrån?


SÖH = Söderhallen
FHGA = Frihamnsgaraget
HBH = Hornsbergshallen
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

DEB

Kommer alla innerstads-maxci att tas ur trafik av dessa 29 MAN? Med mina något okunniga beräkningar borde det inte riktigt räcka, det är ju rätt många i 51xx-serien som rullar.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Carl Eric

Av vad jag kunde räkna till så är det 73 st. MaxCi trafik i City....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Niclas Rosenius


  Stod några nya hos Neoplan/MAN, Lindvreten igår vid mitt besök. Bilder kommer inom kort.

  //Niclas

Ted Selander

Citat från: P.Ek skrivet 21 februari 2012, 17:47:53 PM
NEEEEEJJJJ!!!! Åkte 5079 bara för nån dag sen på 53an och en annan dag på 66an och den vagnen är ju urskön!
Jo, så är det ju. Lagom inkörd får man inte vara med längre.

Lung To