Min körning till Narvik...(Bilder och VIDEO)

Startat av Patrik, 07 juni 2011, 03:34:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Citat från: Ersa skrivet 08 juni 2011, 20:50:16 PM
Det jag inte förstår är varför man inte kan/vill komma på något mer utförligt att skriva, än bara "fin bild". Och när man inte får skriva enbart "fin bild", utan bör framlägga lite lite mera än så. Ja då slutar alla helt att berömma istället. Är världen enbart svart eller vit? Jag minns hur Svenskt Tågforum parodierade just dessa "fin bild-inlägg" i flera år genom att avsiktligt missbruka just denna fras om och om igen, för att skapa parodier på vissa andra forum.

Även jag tycker att responsen på de flesta nya trådar minskat rejält. Och därmed har min motivation att lägga upp de bilder jag fortfarande tar minskat i samma takt. Igår hade jag ett längre inlägg på gång, med nästan alla Carrusmodeller jag kört i de (igår exakt) 10 åren jag haft D-behörigheten. Men då jag förmodligen bara skulle få ett enda svar med en fråga, i stil med "Varför är den vita randen två cm för bred på bussen på bild nummer 7?", så var det nog lika bra att låta bli att ens leta upp bilderna.

Avslutningsvis får denna bild 10 poäng av 10 möjliga, med motivationen att vidvinkeln gör att man både ser föraren i profil, samt vägens "slut" vid backkrönet i horisonten. Sällsynt urläckert! :)

Visst var det roligare att läsa ovanstående motovation, istället för enbart "fina bilder"? 8)

Jag förstår din poäng. Men samtidigt kan de vara så att jag bara gillar bilderna, inte har något speciellt på någon speciell bild utan bara helt enkelt tyckte bilderna var häftiga. Då tror jag många drar sig från att skriva "fina bilder" eftersom de blir "gnälligt" då. Och som du själv märkt minskar ju motivationen från de som lägger upp bilder. Jag känner lite likadant faktiskt vilket gör de tråkigt. Jag tog dock och skrev trevligt repotaget i denna tråden utan att man egentligen ska det. Och det uppskattas ju mer. Själv brukar jag kolla både postantalet och tittarantalet på mina bilder. Men självklart är de roligast om någon kommenterar. Personligen blir jag lika glad om nån skriver "Fin bild", "Vad har bussen bakom för regnummer" eller ett långt utdrag som det du gjorde. Det visar ju faktiskt att någon gillade de o inte bara klickade fel.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Susanne

När jag lägger ut bilder så är det några hundra som kollar på dom men någon enstaka som ens skriver nått. Då får man ju känslan att, nej det var inga bra bilder. Jag gör lite som några andra här, lägger inte ut så mycket längre på denna sida.
Jag är ingen buss fantast som många av er är här och kommenter dåligt själv. När det gäller Patriks bilder som det självklart är bussar på så är det inte dom som jag impas av utan landskapet som han befinner sig i. Jag är Norrlandsfrälst och då är det svårt att låta bli att kanske skriva något i bland, Patriks Norrlandsbilder är underbara att se på så fortsätt gärna att lägga ut sådana bilder.  ;)

Jag kan ju lägga till att jag verkligen gillar de äldre bussbilderna som läggs ut här, det är riktiga gobitar mycket för miljön runt om bussen.

Jacob

Jag håller med jocke. "fina bilder" eller någonting i den stilen gör mig glad. Jag menar inte att man ska be om kommentarer, men det är alltid kul att få några stycken.

Nu till patriks bilder; Dessa fyra fick bli mina favoriter:

Citat från: Patrik skrivet 07 juni 2011, 03:34:59 AM

Framme vid Narvik jernbanestasjon


Efter att alla passagerare blivit avsläppta så behövdes en kortare rast så man kunde utforska Narviks obefintliga nattliv denna lördagskväll. Här vid bussterminalen (AMFI)




På väg tillbaka till Sverige

1: Gillar den annorlunda vinkeln, blev mycket läckert!

2: "solarna" i strålkastarna och speglingen i vindrutan ger fina effekter

3: "solen" plus den snygga vinkeln

4: Ja du Ersa, jag kunde inte ha sagt det bättre själv :)

Ursäkta att jag bröt mot citeringsregeln.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Johan B

Sådanna här bildsvep från arbetslivets sida gillar jag skarpt och det var dessutom snygga bilder. Videorna kan jag tyvärr inte titta på just nu då jag sitter med fartygsuppkoppling mot nätet via satellit, dvs låååångsamt internet. En anledning till att jag själv kommenterar bilder lite (för) sällan beror nog på att efter att man har sett 20 bilder på SL-röd MaxCi eller Västtrafikblå 8500 i sin vanliga trafikmiljö så vet jag inte riktigt vad som finns att skriva. Sedan kan den fotografiska kvaliteten vara hur bra som helst men när man berömt detta några gånger så finns ofta inte mer att säga.... Ska jag "orka" kommentera ska det till fotografisk kvalitet men ännu viktigare intressanta och varierade bilder såsom det aktuella inlägget där man får följa med under en arbetsdag och se naturen, bussen, förarplatsen, passagerare, busstationer etc. Då finns det också fler saker att kommentera eftersom man får se mer än det man själv ser till vardags.

Och Ersa: Blotta tanken på ett Carrussvep får det att vattnas i munnen på åtminstone mig  ;)

yngrot

Jag gillar såna här reportage .. Men om alla skall skriva så blir ju tråden rätt lång. Antalet som tittar säger ju en del oxå tycker jag synd att vissa slutar lägga upp bilder. Men som sagt patriks bilder från vår norra del av landet är alltid uppskattade väldigt härlig natur på sånt vi "sörbor" inte så ofta kommer nära..


Till Ersa  klart du skall visa dina Carrusbilder  upp med dem bara nästan tjänstefel att inte visa dem  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina