Hämtade vår nya buss

Startat av Nicke, 22 september 2007, 14:36:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicke

förra veckan i Tyskland. Har bytt färg. Vad tycks? 


Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicke skrivet 22 september 2007, 14:36:15 PM
förra veckan i Tyskland. Har bytt färg. Vad tycks? 



Gratulerar Nicklas! Det där blir något att komma med nästa gång jag åker sightseeing i Ed med dig. Eller för att köra tågersättningar?
Vet du vad den kommer att få för svenskt registreringsnummer?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nicke

Tack Staffan Reg Nr ARB 394 Kommer itrafik Onsdag Vi syns väl efter vägarna har inte sett dig på ett tag. MVH Nicklas

Niklas Bygdestam

Citat från: Nicke skrivet 22 september 2007, 15:03:45 PM
Tack Staffan Reg Nr ARB 394 Kommer itrafik Onsdag Vi syns väl efter vägarna har inte sett dig på ett tag. MVH Nicklas


Hoppas att ni sätter dit EU-skyltar på den då när den får sitt svenska reg-nummer
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredrik Mattsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 september 2007, 15:15:42 PM

Hoppas att ni sätter dit EU-skyltar på den då när den får sitt svenska reg-nummer

enl. CBR

Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 september 2007, 15:15:42 PM

Hoppas att ni sätter dit EU-skyltar på den då när den får sitt svenska reg-nummer

Spelar det någon roll?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

fin buss
Det spelar egenligen ingen roll gällande Eu-regskylten eller den vanliga men, EU skylten monteras på nästan allat nya fordon.
Dessutom slipper man klistra på ett sort ovalt plast märke med S.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Peter Elmheden

Fick du en fin röd slips och en leksaksbuss också?

Nicke

Yes. Bussen i samma färg till och med. Har du samma slips  :)

Peter Elmheden


Niklas Bygdestam

Citat från: Walter skrivet 22 september 2007, 20:17:44 PM
Spelar det någon roll?


Ska du utomlands så har EU-skyltarna fördelen att du slipper klistra på fula dekaler med ett S på. Rent estetiskt så ser det också på ett nytt fordon mer klädsamt ut med en EU-skylt än med den gamla stilen även om fordonet inte är tänkt att lämna landet. Så av estetiska skäl så passar EU-skyltar bättre på den här bussen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nicke

Vi kör EU skyltar på alla vagnar idag så slipper vi dom fula S skyltarna. 

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 september 2007, 14:48:12 PM

Ska du utomlands så har EU-skyltarna fördelen att du slipper klistra på fula dekaler med ett S på. Rent estetiskt så ser det också på ett nytt fordon mer klädsamt ut med en EU-skylt än med den gamla stilen även om fordonet inte är tänkt att lämna landet. Så av estetiska skäl så passar EU-skyltar bättre på den här bussen


Sant, dock så fick jag på min bil i september 2004 en skylt utan EU-märke samtidigt som kollegan fick med. På frågan till bilhandlaren varför vissa fick med och vissa utan så visste han inte varför man gjorde olika skyltar. Får se på måndag vad den nya har.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lulebjörnen

Alla nyregistrerade fordon får automatiskt EU-skylt idag. Vill man till exempel på grund av platsbrist på fordonet ha den gamla typen så beställs det från VV.

Går turen till Ryssland så är inte EU-skylten godkänd där utan det ska vara den gamla typen av nationalitetsbeteckning.