Huvudmeny

X

Startat av Mats Karlsson, 26 juni 2010, 22:23:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mats Karlsson

X
X

Bussmicke

Det var som F-n. Tråkigt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 26 juni 2010, 22:26:54 PM
Det var som F-n. Tråkigt.

:-( :-( :-( - gillade VL rejält, nån som kan gissa vad som händer med deras linjetrafik landet över nu då?

Bussmicke

Vad jag är glad att jag gjorde min Karlskogaresa på semestern. Upp från Götet o sen tillbaka ner igen o ut till Bohuslän
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorkaan

Men men men? Vem ska då skjutsa mig till skolan?  :'(  :'(  :'(

bjorkaan

Det blir nog kanske någon annan i BiV som kommer börja köra, låter väl logiskt för det är ju BiV som är operatör och VL som är entreprenör.

Bussmicke

Kanske varför VL hoppade av KLT-trafiken för man märkte att det gick lite kackigt
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Thomas Björkroth skrivet 26 juni 2010, 22:44:21 PM
Det blir nog kanske någon annan i BiV som kommer börja köra, låter väl logiskt för det är ju BiV som är operatör och VL som är entreprenör.

Är det så i Karlskoga/Örebro med? Var det BiV som tog trafiken där o inte de själva?

bjorkaan

Det står bredvid dörren Operatör Buss i Väst och under lika stort samma typsnitt Entreprenör Vänersborgs Linjetrafik. Sen vet jag inte mer, jag brukar inte prata med busschaufförerna. Jag är ofta med mina kompisar på bussen och då är det lite pinsamt att vara intresserad av detta  ;D De har garaget i Karlskoga men de kör till Örebro på linje 504. Dock har Nobina ett par turer med bussar från Nobina. De kanske tar över trafiken. Både 502 och 504 är rikigt lönsamma, i mina ögon, mycket folk jämt oavsett tid på dygnet.

virtual1

Citat från: Thomas Björkroth skrivet 26 juni 2010, 23:11:23 PM
Det står bredvid dörren Operatör Buss i Väst och under lika stort samma typsnitt Entreprenör Vänersborgs Linjetrafik. Sen vet jag inte mer, jag brukar inte prata med busschaufförerna. Jag är ofta med mina kompisar på bussen och då är det lite pinsamt att vara intresserad av detta  ;D De har garaget i Karlskoga men de kör till Örebro på linje 504. Dock har Nobina ett par turer med bussar från Nobina. De kanske tar över trafiken. Både 502 och 504 är rikigt lönsamma, i mina ögon, mycket folk jämt oavsett tid på dygnet.

Ja, du har helt rätt, glömde helt att det ju står så på bussarna... vi får se vad som händer då!

bjorkaan

Hoppas att det blir någon som sköter det på samma sätt som de för de skötte det galant! Dock var det tråkigt med Stadstrafiken i Karlskoga men det var inte deras fel, det var kommunen som inte visste över huvudtaget något om vad de ville ha. Svårt att bestämma vad som ska göras när man inte får ngn beskrivning, okej lite off-topic men...

Jan

Citat från: Thomas Björkroth skrivet 26 juni 2010, 23:11:23 PM
Det står bredvid dörren Operatör Buss i Väst och under lika stort samma typsnitt Entreprenör Vänersborgs Linjetrafik. Sen vet jag inte mer, jag brukar inte prata med busschaufförerna. Jag är ofta med mina kompisar på bussen och då är det lite pinsamt att vara intresserad av detta  ;D De har garaget i Karlskoga men de kör till Örebro på linje 504. Dock har Nobina ett par turer med bussar från Nobina. De kanske tar över trafiken. Både 502 och 504 är rikigt lönsamma, i mina ögon, mycket folk jämt oavsett tid på dygnet.

Troligast är att ett annat BiV företag tar över om inte VL kan köra vidare.
I branschen 37 år

bjorkaan

Citat från: Jan skrivet 26 juni 2010, 23:30:09 PM
Troligast är att ett annat BiV företag tar över om inte VL kan köra vidare.
Alltså min första teori. Jag ska åka med dem från Degerfors till Örebro imorgon bitti, ska fråga lite vad de har fått höra i personalen om framtiden.

Staffan Sävenfjord

#13
Jag har just pratat med personalansvarige Michael Kjellsson (son till bolagets vd) på Vänersborgs Linjetrafik och han förnekar bestämt att det rör sig om en konkurs. Det man har begärt är en rekonstruktion och man har nu normalt tre månader på sig. Det ser bra ut att få denna att lyckas. Under tiden fortsätter verksamheten som förut. Någon konkurs har alltså inte skett och det är långt kvar till en sådan enligt Michael.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Det var väl för väl, vi hoppas på det bästa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.