Än leva gamla gudar

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 juni 2010, 18:25:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

groenis

När sista Maxci'n så ska jag ta B-M i Handen och beställa in två extrastora räkmackor vad Micke vill ha den dagen vet jag inte.

Jag har aldrig varit Scania fantast tvärtom det var Scania som fick mig att sluta köra en gång i tiden.

/Lennart

Bussmicke

En räkmacka och ett gott vin skulle sitta Görfint...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Nej pojkar får ni allt ändra på er.. :) MaxCi är en saknad busstyp vem kommer att sakna MAN när den dagen är inne???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Inte jag, finns redan för många tyskar på gatorna.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juli 2010, 17:58:52 PM
Inte jag, finns redan för många tyskar på gatorna.

Själv saknar jag de bussar som är bekväma att köra samt åka i. Hur många andra exemplar av samma modell det finns på gatorna samtidigt är fullständigt irrelevant i mina ögon när det gäller att gilla eller ogilla en bussmodell. De trotjänare som tickar på, tar sig fram, som man sitter bekvämt i och inte krånglar gillar man helt enkelt. De som bråkar, krånglar, fastnar och som man knappt får plats att sitta i ogillar man. Jag antar att även andra kan känna igen den beskrivningen?

yngrot

Helt rätt Ersa spelar ingen större roll vad märket heter gillar man den så gör man dock för egen del har jag lite svårt för den tyska förarplatsen
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 25 juni 2010, 03:21:58 AM
Dom där MAN-bussarna från Göteborg skulle kunna vara GS 740-742 men jag är inte riktigt säker ännu. Dock finns det mycket som talar för det eftersom dessa tre inte står med på den lista över GS bussplaceringar.

Om du menar listan som signaturen BEL skrev 18/6 finns de väl visst med?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.