Vilken buss är detta?

Startat av Kent Skoog, 12 mars 2010, 17:50:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

En bild från Peter Odén.


Ante

Bara en notis. Safari klassar din hemsida som skadlig och varnar för fulla muggar...

http://google.com/safebrowsing/diagnostic?tpl=safari&site=www.kentskoog.com&hl=sv-se

Peter Öden

Hej !

Nu funkar det så det går att se bilden !
Notera Nobinadekalen !!
Var är bilden tagen och vart ska bussen ??

Mvh Peter Ö

Niclas Rosenius



  Bilden är tagen hos NNT, Gävle och bussen är fd Trieber, Österrike  ;D

  Det var som sjutton att dom skall ha den.

  Ny spelarbuss till Brynäs tro?

   //Niclas

the0fiskis


AO

Jag har fått höra att godsbussen 5296 samt ledbussarna 4016 och 4473 ska bytas ut i Gävle inom den närmaste tiden. Den skulle ju kunna vara en tänkbar ersättare till någon av dem. Såg du ngt registreringsnummer, är bussen skriven på Nobina Gävle?

Ersa

En dubbeldäckare utan godsrum+bakgavellyft är rätt värdelös för godsbefodran, om man inte hänger på ett rejält släp vill säga.

Peter Öden

Hej !

Dubbeldäckaren har ännu inte fått svenskt reg.nr !

Mvh Peter Ö

Bese001

Citat från: AO skrivet 12 mars 2010, 23:52:05 PM
Jag har fått höra att godsbussen 5296 samt ledbussarna 4016 och 4473 ska bytas ut i Gävle inom den närmaste tiden. Den skulle ju kunna vara en tänkbar ersättare till någon av dem. Såg du ngt registreringsnummer, är bussen skriven på Nobina Gävle?
Visst är det väl 4019, BDO 853, som är i Gävle?

Peter Öden

Hej !

Du har rätt Bese001, det är 4019 om finns i Gästrikland !

Mvh Peter Ö

Turbo

Gissar på någon slags spelarbuss inför kommande fotbolls säsong ! 8)

AO

Citat från: Bese001 skrivet 13 mars 2010, 18:22:22 PM
Visst är det väl 4019, BDO 853, som är i Gävle?

sorry, råkade vända på 9:an.  ;)

Nilz

Var det inte denna som var tänkt att bli Färjestads spelarbuss och ersätta 0019?

Jan

Citat från: AO skrivet 12 mars 2010, 23:52:05 PM
Jag har fått höra att godsbussen 5296 samt ledbussarna 4016 och 4473 ska bytas ut i Gävle inom den närmaste tiden. Den skulle ju kunna vara en tänkbar ersättare till någon av dem. Såg du ngt registreringsnummer, är bussen skriven på Nobina Gävle?

Nobina har väl bara 1 godsbuss kvar för X trafik?
I branschen 37 år

AO

Citat från: Jan skrivet 15 mars 2010, 16:02:15 PM
Nobina har väl bara 1 godsbuss kvar för X trafik?

Exakt. Och den liksom de två ledbussarna 4019 och 4473 ska bytas ut inom den närmaste tiden. Det jag fått höra är att 5296 ska bytas ut till en buss av turisttyp. Vad ledbussarna ska bytas ut till hade Nobina och X-trafik inte kommit överens om än. Kapicitet står mot lågentré och man håller därför på att kolla på olika alternativ. Ett av alternativen man kollat på är dubbeldäckare, men där skulle istället priset ha tagit emot. Men om man köper begagnat blir det ju billigare, ålderskrav saknas ju.