Huvudmeny

Nobina 5654.

Startat av Kent Skoog, 05 februari 2010, 17:21:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


homer

Spännande, är de omlack på väg?

Kent Skoog

Citat från: homer skrivet 05 februari 2010, 17:25:20 PM
Spännande, är de omlack på väg?

Någon form av rekond lär det ju bli, och då kan man kanske anta att bussen får den nya färgen.

Mange_buss

Snyggt!

Vad är det för SL-buss i bakgrunden?

Kent Skoog


Walter

Citat från: Kent Skoog skrivet 05 februari 2010, 17:38:16 PM
Någon form av rekond lär det ju bli, och då kan man kanske anta att bussen får den nya färgen.

Är det ny lack på gång i Halland? Är det för att vissa bussar ska på rekond/omlack som några Skånevegor nu rullar i Halland?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

Citat från: Walter skrivet 05 februari 2010, 22:26:23 PM
Är det ny lack på gång i Halland? Är det för att vissa bussar ska på rekond/omlack som några Skånevegor nu rullar i Halland?

Nobina har förlorat trafik i Halland, detta borde vara en vagn som ska till något annat ställe. Är det en vild gissning att 5654 blir grön med röd rand?
I branschen 37 år

Johan Hansson

Citat från: Jan skrivet 06 februari 2010, 10:38:31 AM
Nobina har förlorat trafik i Halland, detta borde vara en vagn som ska till något annat ställe. Är det en vild gissning att 5654 blir grön med röd rand?

Nobina har tappat södra Halland men behåller i norr
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

homer

Citat från: Jan skrivet 06 februari 2010, 10:38:31 AM
Nobina har förlorat trafik i Halland, detta borde vara en vagn som ska till något annat ställe. Är det en vild gissning att 5654 blir grön med röd rand?

själv hoppas jag den blir röd med vid rand, och slipper få en extra bakdörr

Citat från: Johan Hansson skrivet 06 februari 2010, 11:22:45 AM
Nobina har tappat södra Halland men behåller i norr

och det gör ju att en del bussar måste flytta, och detta kanske man redan har börjat med?

Fredde

Citat från: homer skrivet 06 februari 2010, 12:09:39 PM
själv hoppas jag den blir röd med vid rand, och slipper få en extra bakdörr

Hoppas kan man, men tvekar... Gissar snarare på att den bli gUL...


Walter

Citat från: Fredde_J skrivet 06 februari 2010, 13:01:09 PM
Hoppas kan man, men tvekar... Gissar snarare på att den bli gUL...



Eller silver som är Hallands nya färg, denna kanske ska stanna i norra halland?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan Sjöberg

Det tror jag oxå ...Denna är väl stationerad i Falkenberg? Hörde av mina gamla kollegor att 5644-5657-5658-5659 blir kvar i Trafikområde Varberg ska gå bla i nattrafiken.
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

j-a

5653,5654,5655 fanns inne på rekonden i Säffle idag,dom höll då på att byta stolar i dom,Även västlackade  Dab en 1303 stod inne för lyftmontering,Även en ny  silverlackad 8500 till Nobina Halland  fanns där ,dock utan invnr (tyvärr inga bilder :'(

Walter

Citat från: j-a skrivet 17 februari 2010, 00:08:03 AM
5653,5654,5655 fanns inne på rekonden i Säffle idag,dom höll då på att byta stolar i dom,Även västlackade  Dab en 1303 stod inne för lyftmontering,Även en ny  silverlackad 8500 till Nobina Halland  fanns där ,dock utan invnr (tyvärr inga bilder :'(

8500 kan ju komma från annat håll men är det en Hallandsbuss finns det inte många att välja på. 6435, 6436 eller 5666.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan Hansson

#14
Hoppas på att få se bilder snart på Hallandstrafikbussarna
..
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.