Huvudmeny

Sista turen...

Startat av Mikael Ringmarck, 16 december 2009, 12:53:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck



...på linje 114 lämnar Alvik kl 01:15 tidigare idag. Jag har alltid tyckt att det är något speciellt med att köra sista turen för kvällen. Det känns som att allting slumrar in i väntan på en ny dag. Ikväll blir det sista turen på linje 116 kl 01:15 från Vällingby och på torsdag sista 117 från Spånga kl 01:01.



Antal passagerare på turen: 0. Nere vid Alvik fick jag sällskap av sista 112an från Spånga, så gjorde vi sällskap upp till Brommahallen.



Bonusbild:


Walter

Trevliga bilder, får ni inte upp nobina-loggan med rätt typsnitt och halvcirkeln på Skylten? Funkar bra på annat håll har jag sett.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas Gustafsson

Jag blir otroligt imponerad av bildkvaliteten på dessa nattbilder! Snyggt!
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Fredde

Citat från: Walter skrivet 16 december 2009, 15:36:36 PM
Trevliga bilder, får ni inte upp nobina-loggan med rätt typsnitt och halvcirkeln på Skylten? Funkar bra på annat håll har jag sett.

Nej det går inte att få upp på bussarna i SL-trafiken. Fråga mig inte varför.... /Fredde


Knut

I Ski skiltes fortsatt Concordia Bus. Samme på bussene , men kontoret har fått Nobinaskilt
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Robert Brink

Mycket snygga bilder! Bara att njuta!

//R

Jeppe Hagelbäck

Instämmer. Fantastiskt fina bilder!

Möllers

måste vara den jävligt dyr kamera kan göra dom så bra fina bilder.

Bussmicke

Du kommer undan med mindre än 6000:-, han har en 40D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Som cyklisten då samma kameria dom är lite bättre än min 450D ellerfall.

Jonas Gustafsson

#10
Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 december 2009, 22:21:31 PM
måste vara den jävligt dyr kamera kan göra dom så bra fina bilder.

Kameran gör inte bilderna på egen hand... ;)
Men även dina bilder från Landskrona i snön är mycket bättre än min kamera kan få till i mörker och snöfall.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mikael Ringmarck

Tack för kommentarerna  :) Bilderna är mycket riktigt tagna med Canon 40D som Bussmicke säger och på fri hand med Canons 50mm/F1.8. Mycket billigt objektiv, kostar bara strax över tusenlappen. Men det är möjligt att det kanske egentligen är till för porträttfotografering?

jocke

Fri hand med? För fan, de trodde jag faktiskt inte
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Vad säger exif om bild 1 ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Walter skrivet 16 december 2009, 15:36:36 PM
Trevliga bilder, får ni inte upp nobina-loggan med rätt typsnitt och halvcirkeln på Skylten? Funkar bra på annat håll har jag sett.

Det verkar finnas en massa olika versioner, där Skånetrafiken fått till den snyggaste grafiken.
SL-versionen såg mest bara skum ut. UL har bara lagt in en vanlig centrerad text helt enkelt: