Huvudmeny

Malma kvarn

Startat av Lars-Henrik Larsson, 11 augusti 2007, 20:52:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Henrik Larsson

Idag blir det en utfärd till Värmdö. En CF väntar i vändplanen vid Malma kvarn. Bilden är tagen 1978.


Björn Forslund

Frontmotor..vit ratt...växelspak...diesel- och oljedoft. Det härliga ljudet från en D11 maskin...  BUSS!
Bättre blir det aldrig!
Gärna mera nostalgi!

Christian Ljunggren

Konstigt nog samma här.
Kan ju bero på att vi körde linjekännedomen tillsammans och att den då aldrig hanns med.
Sedan inföll den ju inte heller på de skift vi körde.

/Christian

Fredde

Hur länge var ni där då?

Vi fastnade halvvägs ner när man inte skulle ha åkt på vår linjeutbildning.... :-X Men det slutade bra till sist 8)

Jag har inte ens varit i 2 år och har kört flera vändor på 432. Ganska behaglig linje... Man når sluthållplats precis när man tror man har kört som mest fel, när granar och andra träd börjar ta i bussen  ;D
Om en vecka börjar går den efter vintertabellen, vilket innebär betydligt förre turer.

Kl. 17:17 från Slussen för den som vill fota nu sista veckan ;)

/Fredde

Fredde

Okej. Nej, som sagt så är det inte så många som har varit där. Men det är en ganska trevlig plats.

I år slutar den rulla 4 November och kommer tillbaka 4 April nästa år.

/Fredde

Christian Ljunggren

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 augusti 2007, 22:17:57 PM
Jag har kört till Malma med beställningsbuss (Wasa/Interbus) så jag vet hur det ser ut där.

Christian och jag fick låna en buss själva och åka runt linjenätet på egen hand, tror vi höll på 2 halvdagar.
Vi var utlånade under briståret 2002-2003.

Vi skippade 432 eftersom sannolikheten för att behöva köra den var minimal på vintern.

//Lars




Ja , den linjekännedomen var nog den mest effektiva man kunde köra.

/Christian

Karsten

Nä nä, där slår jag er allt! Jag hade sammanlagt 2 timmar linjekännedom när jag började köra i Björknäs för tre år sedan, mest för att få känna på de olika vagntyperna och de körvägar som ändrats de senaste åren. Nu var iofs inte jag ett speciellt friskt barn, jag åkte hellre buss än att spela fotboll som en bussförare i Björknäs då skrev i en personalblaska.

Tobbe

trevlig bild. om jag inte tar fel så var väll 7050 bland dom sista CF som gick i trafik på värmdö