Huvudmeny

Färgglad blir gul

Startat av CD, 11 december 2008, 19:30:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CD


Veolia 2186 har nu blivit gul

Jeppe Hagelbäck

Mycket snyggt med de svarta fönsterramarna.

bjalle

Känner igen inv nr men kan inte placera den...var kommer den ifrån?

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 11 december 2008, 19:44:24 PM
Känner igen inv nr men kan inte placera den...var kommer den ifrån?

Är en f.d. Rasken...



Rickardo

Trevligt!
Sista tiden i Kalmar län var den placerad i Mönsterås.

Mvh Rickardo

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

Den har man kört några gånger, en mycket trevlig buss att umgås med.


Niklas Bygdestam

Och var är nu den här tänkt att användas? I vilken ort kommer den höra hemma?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Utan att kolla CBR så gissar jag på Lund.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Trevligt vilken linje kommer denna köra då kan gisa linje mellan Malmö o Lund kan jag tro  ::)

Rickardo

Citat från: Mattias Möller. skrivet 12 december 2008, 00:22:22 AM
Trevligt vilken linje kommer denna köra då kan gisa linje mellan Malmö o Lund kan jag tro  ::)

Nope, Veolia kör inget mellan Malmö och Lund. Dessutom har bussen de flesta fel för att gå på en pendellinje Malmö-Lund linje  :) Veolia har iofs kört ersättningstrafiken för tågen helgnätter ett tag men det var bara tillfälligt.
Kanske reservbuss på Skåneexpressen? 176?
/Rickardo

Niklas Bygdestam

Citat från: CD skrivet 11 december 2008, 19:30:27 PM


Kommer bussen att bli märkt Skåneexpressen?

En intressant sak som jag ser på bilden är att bussen ännu så länge inte har Skåneklädsel på stolarna. Kommer stolarna att kläs om? Eller tar de sitt förnuft till fånga och faktiskt struntar i detta? Bussen borde kunna fungera alldeles utmärkt i Skåne även utan den speciella Skåneklädseln på stolarna
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 12 december 2008, 07:17:30 AM
Kommer bussen att bli märkt Skåneexpressen?

En intressant sak som jag ser på bilden är att bussen ännu så länge inte har Skåneklädsel på stolarna. Kommer stolarna att kläs om? Eller tar de sitt förnuft till fånga och faktiskt struntar i detta? Bussen borde kunna fungera alldeles utmärkt i Skåne även utan den speciella Skåneklädseln på stolarna

Förnuftigt?= Ja
Reglementsenligt?= Nej, är väl i o f sig upp till Skånetrafiken men denna har nog röda stolar snart.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!