"Blir det bra så här...?" [1 Hund-bild]

Startat av Kvarne, 17 december 2007, 19:33:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne


"Leka" posserar snällt när extrahusse Kvarne vill ta en bild under en senhöst-promenad på Gärdet, Stockholm.  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa


Den glada labradoren blir nyfiken och står sällsynt nog så stilla att hon t.o.m. blir skarp på bilden.

Kvarne

Trevligt!

Men hallå...du får ta och skicka ner lite snö till oss i 08 också!  :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Krille

Citat från: Kvarne skrivet 18 december 2007, 07:21:55 AM
Trevligt!

Men hallå...du får ta och skicka ner lite snö till oss i 08 också!  :D

Vilken snö då? Bara lite is kvar här!  :-\

/K

Johan Hansson

Citat från: Kvarne skrivet 17 december 2007, 19:33:06 PM

"Leka" posserar snällt när extrahusse Kvarne vill ta en bild under en senhöst-promenad på Gärdet, Stockholm.  :)

Fin Hund
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

HJP

#5


Det blir mycket bra Kvarne!
Vad sägs om en lite puss? Det är chabradoren Bella (1,5-år), som får sig ett slick av chihuahuan Rex (nästan 2 år).
Denna kärleksscen utspelade sig 2 januari 2006.

För den oinvigde, kan sägas, att en chabrador, är en korsning mellan chäfer och labrador. Man gör den korsningen, för att "ta ner" chäferns, ibland, häftiga temprament. Chabradorer används bl.a. som ledarhundar för synskadade. Den är emellertid ännu inte erkänd som egen ras i Sverige.

HJP

bjorn_k


HJP



Hur får man tag i dom där godsakerna då? Undrar Bella.

HJP

Ersa

Citat från: HJP skrivet 26 december 2007, 18:40:03 PM
Hur får man tag i dom där godsakerna då? Undrar Bella.

Schäfer och labrador sa du. Hade hon varit en "hel" labb hade hon nog dykt i innan du hunnit knäppa bilden.  ;D 

Schäfer: Lyssnar, lyder, tänker till och tittar först frågande på husse/matte innan den dyker i sjön.
Labrador: Lyssnar lite med ena örat, och hoppar i det underbara vattnet med ett magplask för att leka med de flytande roliga konstiga djuren. Om inte husse/matte skriker "STOPP" tillräckligt tidigt och tydligt då.  :D

HJP

Citat från: Verspieder skrivet 27 december 2007, 21:32:09 PM
Schäfer och labrador sa du. Hade hon varit en "hel" labb hade hon nog dykt i innan du hunnit knäppa bilden.  ;D 

Schäfer: Lyssnar, lyder, tänker till och tittar först frågande på husse/matte innan den dyker i sjön.
Labrador: Lyssnar lite med ena örat, och hoppar i det underbara vattnet med ett magplask för att leka med de flytande roliga konstiga djuren. Om inte husse/matte skriker "STOPP" tillräckligt tidigt och tydligt då.  :D



****
Mamman är chäfer/labrador och pappan är chäfer.
Om du tittar på bilden igen, så kan du se att Bella var valp när bilden togs, och har ännu inte lärt sig lyda, dessutom är hon kopplad. Hon ÄLSKAR att bada och simma, och hoppar i så fort hon får en chans.

Jag känner igen mycket i din beskrivning. Bella, som nu är 2,5 år, lyssnar/kollar mycket efter hur husse/matte vill ha det, och lyder glatt, för det mesta. Är något tillräckligt intressant, "tappar hon hörseln". Då finns ingenting, utom det intressanta. Hon är dock mycket snäll.

Här ett par exempel på badlusten:


Det är hääärligt att bada!


Oj, en pinne! Den måste jag hämta!


Här kommer pinnen!


Här kör jag med "egen stil". Häftigt va?

HJP

Kvarne

Citat från: HJP skrivet 26 december 2007, 18:40:03 PM


Hur får man tag i dom där godsakerna då? Undrar Bella.

HJP


Nämen ser man på! "Bella" kanske skulle kunna bli bra kompis med "Leka". De har uppenbarligen ett intresse de delar på;
And-jagning!

Så fort "Leka" får syn på några Änder så gör hon allt för att få fatt i dem! Först så skäller hon på dem, sen när hon inser att det inte hjälper så, om än lite motvilligt, hoppar hon i och försöker simma ifatt dem.... ;D :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

HJP

Citat från: Kvarne skrivet 31 december 2007, 09:55:28 AM

Nämen ser man på! "Bella" kanske skulle kunna bli bra kompis med "Leka". De har uppenbarligen ett intresse de delar på;
And-jagning!

Så fort "Leka" får syn på några Änder så gör hon allt för att få fatt i dem! Först så skäller hon på dem, sen när hon inser att det inte hjälper så, om än lite motvilligt, hoppar hon i och försöker simma ifatt dem.... ;D :)


****
Jodu. Meddela mig när Leka faktiskt får tag i en and  ;) Hon blir väl oftast så här förvånad  ??? när hon upptäcker att det inte gick den här gången heller....

Hundar är sådana. Dom gillar att jaga allt som rör sig. Dom är för härliga.

Just nu (nyårsafton) så vill Bella bara gå och gömma sig. Förra sommaren kastade några grabbar en kinapuff, som small under buken på henne. Det blev inte bättre av att hon stod med matte, Sofia, i en gångtunnel, som ger resonans. Hon fick panik och stack iväg, så att Sofia inte kunde hålla henne. Efteråt var hon alldeles rödflammig på magen. Sedan dess är hon livrädd när det börjar smälla  >:(

HJP

Staffan Sävenfjord

Ja, det är många hundar som har ett h*****e i kväll bland alla smällare och raketer. Tur att dessa båda inte bryr sig om när det blixtrar och smäller utan gärna tittar på fyrverkeriet. Genom ett fönster förvisso men ändå. Det är överst Pajo och underst August, min fars båda beaglar. Vi skall fyra nyårsafton tillsammans.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 31 december 2007, 17:33:39 PM
Ja, det är många hundar som har ett h*****e i kväll bland alla smällare och raketer. Tur att dessa båda inte bryr sig om när det blixtrar och smäller utan gärna tittar på fyrverkeriet. Genom ett fönster förvisso men ändå. Det är överst Pajo och underst August, min fars båda beaglar. Vi skall fyra nyårsafton tillsammans.



****
Det låter bra Staffan.
Bella var inte heller rädd, innan hon fick närkontakt med en smällare. Nu vågar hon inte gå ut.

Därmed tillönskar jag alla  ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2008!

HJP

Kvarne

HJP: Fy fn vad sur jag blir när jag läser det där..

Jag tillhör dem som skjuter upp ett litet fyrverkeri ikväll, men jag skjuter med förnuft och ser verkligen till att inga kommer till skada.

j***a ungdomar med totalt bristande respekt och förståelse rent utsagt. Man får lust att skjuta en raket på deras mage!!  :'( >:(

Staffan: Fina hundar. Kan dock inte låta bli att reagera på det du skrev. Du skall alltså fyra nyår med hundarna och din far.... ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep