Amerikanska Muskelbilar

Startat av fontheking5, 12 mars 2009, 15:58:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



fontheking5

Dodge Viper . BIg Brutal Power and Force . Performance Personified

fontheking5




Uffe D

En polare i Götene hade en Challenger med 426 Hemi, tyvärr kommer jag inte ihåg årsmodellen. Det är den absolut fränaste bilen jag har åkt i. Han hade även en Charger med 440 SixPack som Micke "Svullo" Dubois köpte. Jag var med och levererade den.

fontheking5

Citat från: Uffe D skrivet 12 mars 2009, 22:54:43 PM
En polare i Götene hade en Challenger med 426 Hemi, tyvärr kommer jag inte ihåg årsmodellen. Det är den absolut fränaste bilen jag har åkt i. Han hade även en Charger med 440 SixPack som Micke "Svullo" Dubois köpte. Jag var med och levererade den.
Oj oj En Hemi hade varit rena drömmen , den slog ju allt på tävligsbanan , dragstripen och gatan . Nascar fick ju ändra reglerna för den var så överlägsen . Så den motorn är en legend utan dess like . Ska man ha en muskel bil så ska det vara en med en 426 Hemi i sig . Större motor legend finns inte . Det skulle vara Chevas 409 och 454 och 350 i såfall

fontheking5

Dodge Challenger 426 Hemi Plum Crazy Purple . Shaker Hood .
http://www.youtube.com/watch?v=f7ovQwr11oQ


fontheking5

Det närmaste jag har kommit HEMI Power var en Chrysler 300C 2004 med den nya Hemi V8an , den gick kan jag säga . Ljudet var grymt och kraften var riktigt bra också . Det är nog det bästa jag åkt i bilväg . En bil jag gärna hade haft om jag hade haft råd till det .

michael k

ett tag när jag gillade och tanka åkte jag i en firebird72 med 455:a i

Stefan Lindberg

Citat från: fontheking5 skrivet 12 mars 2009, 23:17:53 PM
Det närmaste jag har kommit HEMI Power var en Chrysler 300C 2004 med den nya Hemi V8an , den gick kan jag säga . Ljudet var grymt och kraften var riktigt bra också . Det är nog det bästa jag åkt i bilväg . En bil jag gärna hade haft om jag hade haft råd till det .

Jag har faktiskt kört en Dodge Coronet 1958 med Hemi.
Bilen var fruktansvärt snabb trots att den såg ut som en glidare  ;D

Björn Forslund

Ja, en Hemi cab vore det ultimata....men där snackar vi om miljonbelopp för en fin bil.
Själv är jag sugen på en retro-Challenger. Någon som känner till något närmare om dessa, eller har kört någon?

Uffe D

Jag skulle vilja ha en knallorange Charger, liknande den i "Dukes of Hazard" :)