Huvudmeny

"Nya Bussnack"

Startat av Krille, 22 mars 2008, 22:41:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Hmm, varför läser man fel...?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 23 mars 2008, 21:58:46 PM
Hmm, varför läser man fel...?

Det händer den bäste. Det har hänt mig också.  ;)
Men nu vet du i alla fall. Och kanske en del andra också som inte snappat det förut.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Leif D

#17
På något sätt känns det som detta är en rätt oviktig fråga.
Inte spelar väl datum så stor roll, är det Busshistorik så är det, oavsett datum. Att hålla på och peta med datum gör ju att det hela hamnar på dagisnivå tycker jag.
Verkar ibland som sällskapet på detta forum är helt befriade från sunt förnuft, allafall tidvis.

Skaffa er lite och använd det väl.....

(obs pekar inte ut någon specifik nu, den som vill får känna sig träffad)
;-)

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 mars 2008, 11:00:02 AM
Ungefär så är det tänkt, ja.
Att vi satte gränsen 1990 är därför att det är ganska ovanligt att bussar som var i trafik före 1990 också är det i dag. Men ingen regel utan undantag... Och var man än sätter gränsen så blir det fel någonstans. Men det blir i alla fall klarare om man kopplar till när bilden är tagen (eller i tveksamma fall bedöms vara tagen) än om man kopplar det till årsmodell på bussen. Och en bild på en 20 år gammal buss tagen på Kungsbron i Stockholm i dag kan knappast anses som historia. Däremot om samma buss fotograferades på samma plats år 1989.

20 år är en bra gräns, då bussar borde räknas som veteraner när de fyllt 20. Ytterst få bussar går ju i linjetrafik när de är över 18 år gamla. Och för de yngre på forumet som aldrig sett en äkta SJ- Diligens- eller Wasatrafikbuss i trafik är ju 80-talsbilder rejäl nostalgi.