Forumet åter till fungerande skick

Startat av Björn Ax, 16 maj 2023, 14:48:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Hej!

Nu ska forumet vara i fungerande skick igen. Passade på att uppgradera till nyaste versionen också så vissa teman kan vara ej fungerande med denna version.

Tyvärr inget jag kan göra åt det om inte den som skapat temat har uppdaterat det.

Om ni märker något som inte fungerar så svara på detta inlägg så ska jag kolla på det

Björn Ax

Det kan vara vissa trådar och svar som försvunnit då uppgraderingen ej fungerade helt från början och jag fick återgå till en äldre backup.

Förhoppningsvis har inte så mycket försvunnit

Fredrik Gelin

Jag märker att Tapatalk som jag vanligtvis läser forumet genom fortfarande verkar ha bekymmer med åäö och sedan uppdateringen verkar det inte gå att läsa in trådarna.
Naturligtvis går det att läsa forumet i en vanlig webbläsare också, men för mig som ofta är på språng är Tapatalk väldigt smidigt att använda.

Björn Ax

Jag har installerat pluginen för tapatalk för denna version.

Dock har jag inte tapatalk själv för att verifiera att det fungerar. Så om någon kunde testa vore det perfekt och återkomma om det fungerar eller inte.

Allting ser bra ut i inställningarna men man vet ju aldrig

B8RLE

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 maj 2023, 17:17:38 PMJag märker att Tapatalk som jag vanligtvis läser forumet genom fortfarande verkar ha bekymmer med åäö och sedan uppdateringen verkar det inte gå att läsa in trådarna.
Naturligtvis går det att läsa forumet i en vanlig webbläsare också, men för mig som ofta är på språng är Tapatalk väldigt smidigt att använda.
Och Björn har nu bett om test för att verifiera att buggen med åäö på Tapatalk har nu fixats.
/B8RLE
Skolelev med intresse för bussar. Kan hela SL-trafiken utantill!

Fredrik Gelin

Jodå, efter att jag loggat ut ur Tapatalk och sedan in igen så verkar allt fungera normalt igen, även åäö.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Peter Andersson

Hej

Hur gör man för att platsen där man befinner sig inte ska visas i skrivna inlägg?
Jag vill inte tat de ska gå och se eller går de inte att ändra? Tack för en bra uppdatering  :)

Hälsn Peter
X-län

Peter Andersson

#7
Jag hittade själv hur man ändrade det.  :)

Bussmicke

#8
Forumet blev såå mycket bättre och trevligare nu. Tack.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#9
Citat från: B8RLE skrivet 16 maj 2023, 18:02:41 PMOch Björn har nu bett om test för att verifiera att buggen med åäö på Tapatalk har nu fixats.

Fungerar utmärkt. Tack för det.

/Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Peter Andersson skrivet 16 maj 2023, 18:42:29 PMJag hittade själv hur man ändrade det.  :)

Du får gärna skriva hur man gör den ändringen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mattias Petersson

Håller med nya blev mycket bättre än gamla.För kunde man själv välja olika tema man ville ha men nu vet jag inte om man kan det har inte kollat upp det inne på inställningen.
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Björn Ax

Har inte hunnit installera några fler teman än det som kommer standard eftersom vi gick upp en version så slutade alla våra gamla teman att fungera.

Men kommer installera några fler teman så fort jag kan. :)

Peter Andersson

Citat från: Walter skrivet 17 maj 2023, 06:22:20 AMDu får gärna skriva hur man gör den ändringen.

Hej Kommer knappt ihåg själv hur jag gjorde de nu. Men fråga i denna tråden eller skicka pm till admin
Dom eller nån i tråden kan säkert hjälpa dig :)

Camilla

Citat från: Walter skrivet 17 maj 2023, 06:22:20 AMDu får gärna skriva hur man gör den ändringen.
Gå in på profiluppgifter och där kan du skriva var du befinner dig