Hej!
5029 var inte littererad H18A utan var en "vanlig" H18, vilket också framgår av Bussmickes bildmärkning.
H18 var ett littera som samlade dieseldrivna MaxCi-vagnar med dörrställningen 2-2-1 och i olika fordonsbredder.
Serien 5023-5029 levererades till Hammarby med den primära uppgiften att tursättas på linje 160, en av flera linjer med tillnamnet "käppexpressen".
Som synes är för övrigt 5029 av bred modell (2.60m).
H18A var bara fem vagnar, 5030-5034, dessa med dörrställningen 1-1-1 och dessutom med längre axelavstånd.
Inkopierad info om SL H18 från bussgaraget.se:
"H18 4021–4022¹, 5021–5029², 5158–5159, 5165–5167³, 7942, 7962, 7982 Scania CN113CLL 1992...1998 ➝ se anm.
Årsmodeller: 1992 (–5022), 1993 (5023–5029), 1998 (5158–);
¹ H18 4021 och 4022 f.d. H17N 4021 och 4022, omlittererade 1993;
² 4021 och 4022 omnumrerade 1994 till 5021 och 5022;
³ 5165–5167 f.d. 7942...7982 övertogs efter låneperiod från Scania sent 1997."
mvh K R