Nej, det var ett tag sedan blåbussarna försvann från linje 50 som sedan något år eller så inte heller går hit utan enbart mellan Lappkärrsberget och Odenplan. Minns dock inte om det enbart var temporärt p.g.a. alla arbeten som skapar framkomlighetsproblem eller om det är permanent. Moa Martinssons torg är även det en plats som redan i nuläget har problem med kapaciteten. Det är även relativt bra kollektivtrafikförsörjt redan med linjerna 61, 74 och 405.
För att återgå till huvudspåret så har vare sig linje 77 eller 134 det lätt att ta sig fram överlag. 77:an blir ofta omlagd/vänd vid Sankt Eriksplan och även på hela sträckan överlag så är det väldigt störningskänsligt. För 134:an är bl.a. angöringen vid Årstaberg en tidstjuv, men sammantaget är vägnätet i området ofta överlastat vilket blir ett problem i sig. Det är inte heller alltid helt lätt att ens snurra i Östberga då det ofta är si och så med parkeringsmoral, dito övervakning och annat.
Att ordna bättre framkomlighet skulle vara önskvärt, men det är i första hand en fråga för väghållaren. Samtidigt är det en fråga som kollektivtrafiken brottas med både inom Stockholmsregionen och i andra tätortsområden i landet. Politikerna vill ha miljöer à la Bullerbyn, men det är svårt att få sådant att fungera praktiskt ihop med de behov busstrafiken har på framkomlighet och trafiksäkerhet etc.