Bussavgångar var 3e minut...

Startat av Ulf Berlin, 08 juli 2021, 20:18:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Allvarligt, Har ni inget viktigare att diskutera än hur många bussar som kommer på 10 minuter? Helt otroligt. Världsvikitga problem tydligen.
Bussarna lär komma i klump ändå så vemn bryr sig om tidtabellsintervallet?
Garanterat ingen mer än Bussnack...
Hoppa ur bubblan nu, finns viktigare saker än detta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Vilket bussbolag är det som kommer att köra busslinjerna 13A respektive 13S?

//Peter

mittlinje

Men Bussmicke, om nu vissa vill diskutera detta så bör de väl få det  8), ger säkert någon glädje. Och gällande viktigare saker, en hel del av det du skriver hoppar jag över då det knappast är världsviktiga saker eller intresserar mig  ???. Likaså kan du göra gällande denna tråden, hoppa över. Respekt för allas intresse är av största vikt. Hoppas du trots din irritation får en fortsatt trevlig sommar. ;)

Nico

Så länge det inte spårar ur för mycket så gäller som sagt frihet under ansvar och var och en blir salig på sin fason. Regel # 2 är sedan ganska bra att kika på ibland. Med det sagt så tar jag av mig moderatorshatten.   ;)




För att sedan återgå till den ersättning som tråden gäller så var jag själv ute igår och körde igenom sträckningarna och tittade lite allmänt. Det här är ju en ganska kort avstängning så man lägger nog inte så mycket krut på den.

Det man annars kan fundera över är även var man ska vända och ev. tidsreglera bussarna? I Sätra finns viss plats, men ingen pauslokal eller toalett. Inte heller vid Axelsberg [mig veterligt] och där är det dessutom mindre med plats för reglering/uppställning överlag i närområdet för de som kör 13A.

Även för linje 13S verkar inte detta vara helt tydligt, dvs. hur ska man angöra/vända/ställa upp/tidsreglera vid Marievik? Visserligen tror jag det är hanterat, men det är alltid kul att veta. Tror det kan bli en vända till i morgon för att kika.




»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

larslengberg

Citat från: Peter Rost skrivet 11 juli 2021, 10:32:33 AM
Vilket bussbolag är det som kommer att köra busslinjerna 13A respektive 13S?

//Peter
Jag och grabben var ute och premiäråkte 13A och 13S med Nobina nu ikväll. Även Buss Petros var ute med en gammal Örebrovagn... Rätt kaosartat vid Axelsberg - folk hade inte fattat att 13S från Liljeholmen är snabbaste vägen till Sätra och söderut, och då skapas en stor folkmassa vid Axelsberg (13A) istället...

Mvh

Lars Lengberg

Ersa

Återigen brist på information? Med tanke på att folk även här förväntas räkna ut saker själva, som var de ska stå, och vilka linjevarianter de ska ta. Speciellt då det gäller ersättningstrafik kanske det vore på sin plats med tydlig information?

Jag fick ju ett spydigt svar då jag uppmärksammade samma sak angående E18-hållplatsrna i Söderhall, Brottby och Gillingebanan, angående när ordinarie trafik leds om vid alla slags trafikstörningar.

Buzzlover

För att svara delvist på reglering och vändmöjlighet i Liljeholmen (Marievik) så körde dom som tommade in till Marievik för att köra 13S mot Sätra av i Liljeholmen och körde Liljeholmsvägen - Liljeholmsinfarten till Södertäljevägen där man reglerar i körfältet bakom 151, 153:s nuvarande hållplats mot Norsborg respektive Bredäng.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Jimmy

I ett tidigare inlägg nämns Nobina.

Är det Nobina (med underentreprenörer) som hade hand om trafiken på 13A och 13S som kördes fram till och med 15 juli?
Är det Nobina som kommer ha hand om trafiken på 13N perioden 18 juli- 5 augusti?

Jimmy