Wasatrafik 1214

Startat av 1896, 25 november 2014, 14:36:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Man har tydligen bytt ut Dalahästarna på stolstyget:

www.blocket.se/kristianstad/Volvo_B10m_57498494.htm?ca=6&w=3

Lars-Håkan_E

Tyget var ju av så taskig kvalite att det gjordes på flertal bussar

1896

Man har tydligen upphört med bussförarutbildning, bussen har de senaste åren tydligen enbart nyttjats för att transportera elever. Bussen har ju G7 låda, och man har tydlige bytt ett antal ventiler, så nu ska den fungera bra. Och för den nostalgiske kan berättas att Swebus inv nr sitter kvar på bakstammen, 0836. Blir lite sugen på att köpa denna, så man kan ju undra om dekaleringen bara går att dra bort ? Men det lär väl visa sig isf.  :)

Jan Sjöberg

60 000 kr är för dyrt och varning för denna växellåda ... börjar svårt med delar ..  karossen är en av den allra första av System 2000
Jag skulle avstå från denna affär och kolla efter bättre kandidater ....men det är vad jag tycker .. 
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

1896

Ja, 60000:- är mycket pengar, sedan tillkommer skatt och försäkring....  Expertisen säger att en buss för under 50000:- det är bara skrot.  :P

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 27 november 2014, 08:37:22 AM
Ja, 60000:- är mycket pengar, sedan tillkommer skatt och försäkring....  Expertisen säger att en buss för under 50000:- det är bara skrot.  :P

Om du vill ha en Dalabuss i bra skick med få ägare kan jag tipsa dig om ett objekt, en Delta som tillhört L-E Larsson.

1896

Nja, grejen med att köpa buss för mig är väl helst att det ska vara en buss som jag har någon koppling till, alltså har kört själv i trafik, eller liknande, förvisso rastade alltid L-E Larssons förare i vår barack när det begav sig, men något annat intresse för deras bussar hade jag aldrig, de skötte ju sitt och vi vårt så att säga. Men tack ändå.  :)

Lars-Håkan_E

Citat från: Kung Vasa skrivet 27 november 2014, 11:32:14 AM
Nja, grejen med att köpa buss för mig är väl helst att det ska vara en buss som jag har någon koppling till, alltså har kört själv i trafik, eller liknande, förvisso rastade alltid L-E Larssons förare i vår barack när det begav sig, men något annat intresse för deras bussar hade jag aldrig, de skötte ju sitt och vi vårt så att säga. Men tack ändå.  :)

Jo jag misstänkte det.