Volvo Vanhool MPE 196

Startat av j-a, 07 augusti 2011, 13:22:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Hur var ägarförhållandet på denna buss enligt SBH har det varit många ägare i början,där finns den på bild i Wasatrafik lack med Lundvalls som ägare,även GDG verkar ha varit med i bilden också???
Lundvalls trafik 708-Wasa 1508-GDG 1768-Swebus 0807 finns det någon som kan reda ut detta??

1896

Det är lika med MOM 186, Svärdsjö-Falu 756, som jag har fattat så har Wasatrafik köpt dessa bussar tillsammans med GDG, så dom blev beställda som GDG 1767 och 1768, Wasatrafik köpte väl Lundvalls och Svärdsjö-Falu -85 nånstans ? Så bussarna har hamnat en hos vardera bolaget och fått intern nr. Wasatrafiks gemensamma köp hade väl nån ekonomisk fördel antar jag.  :)

Ulf Fernestad

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 07 augusti 2011, 14:56:43 PM
Det är lika med MOM 186, Svärdsjö-Falu 756, som jag har fattat så har Wasatrafik köpt dessa bussar tillsammans med GDG, så dom blev beställda som GDG 1767 och 1768, Wasatrafik köpte väl Lundvalls och Svärdsjö-Falu -85 nånstans ? Så bussarna har hamnat en hos vardera bolaget och fått intern nr. Wasatrafiks gemensamma köp hade väl nån ekonomisk fördel antar jag.  :)
Dessa 2 har varit uppe tidigare. Lite kortfattat, chassina var köpta av GDG och ivägskickade till vanHool för karossering under resans gång så köper Volvo tillbaka dessa 2 som sedan säljer dem vidare.

j-a

Så då var dom aldrig i GDGs ägo,men hann få GDG nummer eftersom dom var beställda,?har jag förstått rätt då?

1896

Citat från: j-a skrivet 07 augusti 2011, 19:06:36 PM
Så då var dom aldrig i GDGs ägo,men hann få GDG nummer eftersom dom var beställda,?har jag förstått rätt då?

Ja.  :)