SL historia från 1990-talet 47

Startat av Bussmicke, 02 maj 2009, 01:11:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost


Matte

MUMMA

Detta gillar jag. Ett svep med H3or.... Favorit enligt mig.

Men har dock bara kört 6332 då den hyrdes av SvOF.

Och som alltid fina bilder från BM

Ersa


Matte

Citat från: Verspieder skrivet 02 maj 2009, 10:42:23 AM
Kul att se 6333 igen. :)

Japp det va det. 6333 har man åkte några gånger som unge när den va i Ösmo/Ribby eller Handen. Va det inte 6333 som vart Gladöbuss och vit  som ofta gick som ersättningbuss vid problem.

Ersa

Citat från: Matte skrivet 02 maj 2009, 11:52:17 AM
Japp det va det. 6333 har man åkte några gånger som unge när den va i Ösmo/Ribby eller Handen. Va det inte 6333 som vart Gladöbuss och vit som ofta gick som ersättningbuss vid problem.

Stämmer bra. Den stripades sedermera om till SL94-rödvit och övertogs av en känd forumit i januari 2008.

Matte

Citat från: Verspieder skrivet 02 maj 2009, 12:11:12 PM
Stämmer bra. Den stripades sedermera om till SL94-rödvit och övertogs av en känd forumit i januari 2008.

Jo det har jag koll på att det sripades om och sedan övertogs av en från forumet efter sin tjänstgöring hos Gladö.
Men att det va samma vagn hade jag inte riktig koll på.

Hur är det med den bussen idag?

Ersa

Citat från: Matte skrivet 02 maj 2009, 12:33:51 PM
Hur är det med den bussen idag?

Skulle gissa att det händer väldigt lite med vagnen i fråga, precis som för de flesta undanställda bussar i 20-29-årsåldern. Pga skattetrycket har en normal förening/privatperson ju råd att ha ett tungt påställt först när de fyllt 30 år gamla och därmed blivit veteranklassade. H3 6333 fyller veteran under år 2012 och H22 6431 under år 2013. En kul grej är dock att veteranarna får köras i miljözonerna om man sökt tillstånd! :D

Kvarne

Mycket trevligt BM! Tack för underbara bilder å kul att se bild på min pärla i trafik!


Statusen på henne? Hon startades upp idag och arbete pågår för fullt. Det kommer hända saker med gamla 6333. Ni får hålla er till tåls ett tag.. Men hon har en spännande framtid framför sig!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Matte

Citat från: Kvarne skrivet 02 maj 2009, 17:16:05 PM
Mycket trevligt BM! Tack för underbara bilder å kul att se bild på min pärla i trafik!


Statusen på henne? Hon startades upp idag och arbete pågår för fullt. Det kommer hända saker med gamla 6333. Ni får hålla er till tåls ett tag.. Men hon har en spännande framtid framför sig!  :)

Aha det va du som hade 6333 också.... Se vad man hänger med i svängarna då man har missat det. Trodde det bara va H22 6431 som du hade i dina ägor....

Karsten

Oh, jägarns vad trevliga bilder! Tre av de fyra har man rattat, mycket sköna bussar!