SJ-Bussar i SJ/UL-utförande i Uppsala

Startat av Mikael T Nilsson, 04 januari 2009, 14:42:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 januari 2009, 16:52:40 PM
Men hur länge fanns 3163 och 3164 kvar egentligen? Bytte de län någon gång under sin livstid?

Enligt mina noteringar försvann de under 2003 och såvitt jag vet var de i Uppland hela tiden.

Mvh Oskar
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 06 januari 2009, 17:09:08 PM
Enligt mina noteringar försvann de under 2003 och såvitt jag vet var de i Uppland hela tiden.

Mvh Oskar

Dina noteringar brukar stämma mycket bra så det tror jag på :)

När jag går in på Tranportstyrelsen, tidigare Vägverkets databas så visar regnumret BBB 412 en Opel Combo Skåp från 2006 ägd av PMI Clean AB på Flygfältsgatan 1 i Skarpnäck. Det visar att bussen varit försvunnen från bilregistret ett tag...

Någon som vet vart 3163 och 3164 tog vägen när Swebus sålde dessa? Skrot? Eller såldes de österut?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredrik Mattsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 januari 2009, 17:37:32 PM
Dina noteringar brukar stämma mycket bra så det tror jag på :)

När jag går in på Tranportstyrelsen, tidigare Vägverkets databas så visar regnumret BBB 412 en Opel Combo Skåp från 2006 ägd av PMI Clean AB på Flygfältsgatan 1 i Skarpnäck. Det visar att bussen varit försvunnen från bilregistret ett tag...

Någon som vet vart 3163 och 3164 tog vägen när Swebus sålde dessa? Skrot? Eller såldes de österut?

jag har för mig Ukraina, vet inte varför jag skrivit Estland i listan ??? håller på att gå igenom den igen
här e dom igen och 3163 står det att den är tagen 1994. Och Säffle fick stå kvar ;)



Christian Ljunggren

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 05 januari 2009, 15:53:41 PM

Tack för en bra lista! 1532 och 1552 är alltså de äldsta som haft denna lack. Det stämmer faktiskt också bra med min minnesbild. Minns att de som var det äldsta jag såg med den här lacken var just Volvo Säffle i den här generationen

Fast om man ska vara petnoga så minns jag ett fordon till i den här lacken. Det fanns en lastbil i den här lacken också. Det var en Scania och var en tankbil. Den hade den här lacken. Jag minns att den var ganska gammal och undrar om den inte kan vara äldre än 1532. Jag vet inte om någon här har bild på den här lastbilen med den här lacken. Tyvärr har jag inget regnummer på den heller så jag kan inte kontrollera hur gammal den var


9188, GFT110, Scania LB85 S 42, -73.

/Christian

Niklas Bygdestam

Citat från: Norrortsmicke skrivet 05 januari 2009, 09:32:59 AM


Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 06 januari 2009, 19:27:09 PM
jag har för mig Ukraina, vet inte varför jag skrivit Estland i listan ??? håller på att gå igenom den igen
här e dom igen och 3163 står det att den är tagen 1994. Och Säffle fick stå kvar ;)



Ukraina! Det var intressant! Bussarna kanske finns i livet där borta då

Att texten Säffle fick vara kvar i fronten bevisar verkligen att bussen inte lackades om helt utan att de nöjde sig med att bara lacka om just på de delar där de ville ändra färg. Och varför göra mer än man behöver? :)

En detalj att lägga märke till är att på bilden med 3136 så står det faktiskt inte SJ-buss på denna. Det står ingenting. Man kanske kan tolka detta som att redan vid leverans så visste de att SJ-buss inte skulle finnas kvar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.