Huvudmeny

"Blå Express"

Startat av NHK, 30 maj 2008, 16:14:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Hittade Swebus 5604 idag vid Cityterminalen iklädd ny uniform.



NHK

Staffan Sävenfjord

Tydligen på väg till Västtrafiks område. Trollhättan-Göteborg? Eller länspendlarna i Skaraborg?
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nilz

Den ska trafikera Swebus AB:s sista kvarvarande omlopp i Jönköping mot Hjo.
Som bekant så försvinner ju övrig verksamhet från Jönköping nu när Arriva tar över

Bussmicke

Linje 404 menar du?
Där har jag sett 6790 och Någon 5990-vagn.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2008, 18:05:51 PM
Linje 404 menar du?
Där har jag sett 6790 och Någon 5990-vagn.

6790 och 5990-vagnarna du sett på linje 404 är stationerade i Skaraborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2008, 18:05:51 PM
Linje 404 menar du?
Där har jag sett 6790 och Någon 5990-vagn.

VAr det inte en 380x vagn i Västtrafik-lack som var/är stationerad i Jönköping?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: Walter skrivet 30 maj 2008, 19:09:13 PM
VAr det inte en 380x vagn i Västtrafik-lack som var/är stationerad i Jönköping?

Jo, det stämmer. Enligt mina anteckningar var det vagn 3806.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 maj 2008, 19:26:29 PM
Jo, det stämmer. Enligt mina anteckningar var det vagn 3806.

Kan även vara 3807. Båda har i alla fall varit placerade i Jönköping med Västtrafiks färgsättning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

nån som vet när omloppet har avg. tid från Jönköping
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

#10
Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 maj 2008, 19:30:38 PM
Kan även vara 3807. Båda har i alla fall varit placerade i Jönköping med Västtrafiks färgsättning.

3806 var det i alla fall för ett par år sedan. Denna brukade gå som reserv för Swebus Express på söndagarna, oftast körd av en icke helt okänd veteranomnibusägare i Jönköping. Så man kanske kan gissa att även 5604 kommer att återvända till sina gamla fiskevatten även i sin blå kostym.
Minsann hittade jag inte en bild på 3806 i skokartongen, då placerad i Ulricehamn och i ÄLAB-målning:


Och så en till i Västtrafik-målning. Här var den en lördag ute på abonemangstur till High Chaparral. Jag ber om ursäkt för att bilden lutar.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Walter

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 maj 2008, 19:30:38 PM
Kan även vara 3807. Båda har i alla fall varit placerade i Jönköping med Västtrafiks färgsättning.

Fritt  ur minnet var det först 3806 som brann och ersattes med 3807. Med reservation för kvaliten på mitt minne
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 maj 2008, 19:39:52 PM
3806 var det i alla fall för ett par år sedan. Denna brukade gå som reserv för Swebus Express på söndagarna, oftast körd av en icke helt okänd veteranomnibusägare i Jönköping. Så man kanske kan gissa att även 5604 kommer att återvända till sina gamla fiskevatten även i sin blå kostym.
Minsann hittade jag inte en bild på 3806 i skokartongen, då placerad i Ulricehamn och i ÄLAB-målning:


Och så en till i Västtrafik-målning. Här var den en lördag ute på abonemangstur till High Chaparral. Jag ber om ursäkt för att bilden lutar.



Tack för bilderna på 3806 i olika färgsättning! Såg ut att vara veteran(last)bilsutställning i High Chaparral vid fototillfället.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niklas Bygdestam

Citat från: NHK skrivet 30 maj 2008, 16:14:08 PM
Hittade Swebus 5604 idag vid Cityterminalen iklädd ny uniform.



NHK

Är det någon som har en bild på den här bussen innan den blev blå? Antar att den var lackad i vanliga Swebus Express färger
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 maj 2008, 19:26:29 PM
Jo, det stämmer. Enligt mina anteckningar var det vagn 3806.

3807 är det, sett den vartenda gg jag vart på garaget där...