SL historia från 1990-talet 36

Startat av Bussmicke, 07 mars 2008, 01:03:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt. Snart  är  "H27"  Epoken  över, med  tre  kvar  i  Handen,  samt  fyra  i  Täby.

Är  4399  kvar  i  Handen/Jordbro?

/Peter

Bussmicke

Vet ej, såg den inte i Jordbro i onsdags. Då var det en MaxCi som rullade, såg ej vilken på det långa avståndet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Sista bilden, vilka minnen, ganska nybliven förare då på Råsta, och så hatobjektet till vänster! 4136, första Säffle 2000 vagnen, vilket skrot, men som tur är, så står 6119 bakom som var betydligt trevligare att köra!

//R

Jona

BM har gjort det igen. Ett bildsvep med bara Volvo + Säffle + led + Höggolv. Nu rinner en tår i mina ögon när man får se allt detta ögon-godis. Denna ras åtminstone vissa modeller av den är väl snart utrotningshotat.

Tackar för detta och jag hoppas på fler bilder från ditt gedigna arkiv...

/J
MVH Filosofen Jona

F.Å

Citat från: Robert Brink skrivet 07 mars 2008, 07:58:53 AM
Sista bilden, vilka minnen, ganska nybliven förare då på Råsta, och så hatobjektet till vänster! 4136, första Säffle 2000 vagnen, vilket skrot, men som tur är, så står 6119 bakom som var betydligt trevligare att köra!

//R

Tur att det fanns vagnar åt alla olika smaker förut. Själv gillade jag bastarden 4136 som var nåt slags mellanting med H27-strömställarpanel och i övrigt H29-inredning (så när som på stolstyget då). Rullbanden byttes ut mot fullmatris nån gång runt år 2000. Ena rullbandet i sidoskylten fick för sig att åka jojo mellan siffrorna på slutet så det var nog lika bra. Men visst, 6119 var trevligare...

Jacob med C

Trevligt bildsvep med Säfflebussar i SL-land.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Tack alla, mer kan komma när andan faller på.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.