Ännu en årskrönika

Startat av Sundås, 03 januari 2015, 11:32:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Hej!

Som så många andra, och kanske lite efter, så kommer här en årskrönika även från mig!

2014 var året då jag började fotografera bussar igen efter några års uppehåll. Hemsidan har fått sig en uppfräschning och uppdaterats efter flera års dvala. Jag började även med att fotografera tåg under året men det är fortfarande bussarna som är i fokus.

Vi börjar med en bild från februari, då vi var på exkursion med skolan:



Mars blev det ingen bild, men i april tog jag mig till Växjö:





Maj blev en riktigt bra månad med många bilder tagna på flera håll i landet:









Under sommaren jobbade jag som trafikledare på Kalmar Länstrafik så hann inte ta så många bilder - men några blev det, och jag tog mig också till Kristianstad för att föreviga bussarna under O-ringen.







Under hösten lugnade det sig lite med fotograferandet. Men nog blev det bilder ändå:









I slutet av året anställdes jag av Sohlberg Buss och var bland annat uppe i Göteborg under Innebandy-VM:



Årets sista tagna bild blev en färdtjänstvariant:



Jag hoppas att bilderna uppskattas.  :)

God fortsättning på er!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Trevliga bilder  .. Jag kan dock inte förstå hur Bergkvara tänkte när de speca destskylt på DD  Bus4you valde ju en snygga variant
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Björn Lövdahl

Blekingetrafiken ville ha en större skylt än vad Nettbuss valde och därmed gick den inte att ha innanför rutan
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se