Ända uti Håga industriområde

Startat av Martin Maltkvist, 04 november 2011, 21:39:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist


Det kan inte ha varit något annat än Västernorrland för denna buss






Vyer åt vänster och högeer







Länge leve Scania MaxCi


Tummen upp för mittmotoriserat(^_^)b






Det är måste ju vara kronan på verket, en finskbyggd normalgolvare(^_^)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Matte

Ja där hade vi min gamla arbetsplats. Där stod 19 bussar som vi hade parkerade på grusplanen.

Martin Maltkvist

Citat från: Matte skrivet 04 november 2011, 22:13:07 PM
Ja där hade vi min gamla arbetsplats. Där stod 19 bussar som vi hade parkerade på grusplanen.
Fanns det någon form av rampkoppling?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

1896

JCK 239 har väl gått i Dalarna tidigare, vad har den för intern nr ?

j-a

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 04 november 2011, 23:42:06 PM
JCK 239 har väl gått i Dalarna tidigare, vad har den för intern nr ?
4364,gick i Leksand med i huvudsak samma förare om jag inte minns fel.

1896

Citat från: j-a skrivet 04 november 2011, 23:46:13 PM
4364,gick i Leksand med i huvudsak samma förare om jag inte minns fel.

Jaha, skolbussen menar du, gick skoldagar från Leksand på morgonen, hade skolturer i Borlänge under dagen, och retur till Leksand vid 15.20 snåret.

Vi hade ju den där turen hos Wasa, först var det ju två bussar, sedan drogs den ena in + att skolturerna vi hade gavs till Essetrafik, så dom sista 7-8 åren Wasa hade avtalet fick föraren passåka tillbaka på morgonen till Insjön, där han bodde, och passåka ner till Borlänge på eftermiddagen igen, medans bussen, en GDG Vanhool, fick stå på busstationen i Blg hela dagen.

Matte

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 november 2011, 22:34:55 PM
Fanns det någon form av rampkoppling?

Ja det fanns det. Dom där plåt skåpen som sitter utmed staketet är det en värmare per skåp och i den lilla bygg boden finns det kompressor för tryckluft. Och på andra sidan vägen hade vi våra personal lokaler.

Martin Maltkvist

Citat från: Matte skrivet 05 november 2011, 07:43:06 AM
Ja det fanns det. Dom där plåt skåpen som sitter utmed staketet är det en värmare per skåp och i den lilla bygg boden finns det kompressor för tryckluft. Och på andra sidan vägen hade vi våra personal lokaler.
Ja ser man på, det lär ha varit en trevlig liten depå.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Mikael T Nilsson



Tack för dessa fina bilder! Aha, det är där särlingarna 5677-81 fortfarande befinner sig. Innan dessa fem vagnar slopades gick de i trafik hos Keolis Norrtälje. Här är min sista bild på 5679.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Matte

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 05 november 2011, 08:01:31 AM
Ja ser man på, det lär ha varit en trevlig liten depå.

Ja det va en riktigt trevligt ställe 19-20 bussar och 40-45 anställda. Och så körde vi nästan bara i Västerhaninge. Men även i övriga delar av Södertörns linjer. Saknar det stället. Och även att få köra mera i Västerhaninge önskar jag. Nu blir det mest Motorvägs linjer till/från Gullmarsplan och Centralen.

Maria

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 05 november 2011, 09:17:10 AM


Tack för dessa fina bilder! Aha, det är där särlingarna 5677-81 fortfarande befinner sig. Innan dessa fem vagnar slopades gick de i trafik hos Keolis Norrtälje. Här är min sista bild på 5679.

Åååhh mina hemtrakter! Vilken gammal buss va?, med dörren direkt efter dragspelet. KNAS!  :o

Mikael Ringmarck

Citat från: Maria skrivet 17 november 2011, 22:38:03 PM
Åååhh mina hemtrakter! Vilken gammal buss va?, med dörren direkt efter dragspelet. KNAS!  :o

Konstruktionen kan man nog kalla gammal men dessa bussar tillverkades faktiskt så sent som 2001/2002 och denna är registrerad hösten -01.

5783

Citat från: Mrbuss skrivet 18 november 2011, 10:34:19 AM
Konstruktionen kan man nog kalla gammal men dessa bussar tillverkades faktiskt så sent som 2001/2002 och denna är registrerad hösten -01.

I dagens tider är ju det antikt. Helt sjukt som det har blivit.

Mikael T Nilsson

Citat från: Maria skrivet 17 november 2011, 22:38:03 PM
Åååhh mina hemtrakter! Vilken gammal buss va?, med dörren direkt efter dragspelet. KNAS!  :o

Roligt att du uppskattade bilden! På Rådmansölinje 631 kunde (och kan) lite olika varianter av vagntyper förekomma. Första gången jag åkte 631:an var det med H81 6711 (Volvo B58/SKV, årsmodell 1967).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.