Ändrad layout i forumet

Startat av Staffan Sävenfjord, 21 september 2007, 21:02:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Vi har ändrat temat (layouten) för forumet. Detta för att i denna utformning kan man scrolla så att man ser även stora bilder.
Den som vill ha kvar det gamla temat kan själv ändra i sin profil under utseende- och layoutinställningar.
Det nya temat kan kännas ovant till en början men man vänjer sig fort.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Karsten

Hur hittar man funktionen "nya inlägg sedan ditt senaste besök" i den nya layouten?

Möllers

Tycker det ser mycket bättre ut nu på buss snack.
Toppen Sida  ;D :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Karsten skrivet 21 september 2007, 21:34:58 PM
Hur hittar man funktionen "nya inlägg sedan ditt senaste besök" i den nya layouten?


Den nya layouten tycker jag är bra förutom att jag inte hittar just den funktion som efterfrågas ovan
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 september 2007, 21:59:13 PM

Den nya layouten tycker jag är bra förutom att jag inte hittar just den funktion som efterfrågas ovan

Nej, det verkar inte som om den finns i detta tema. Jag har i alla fall inte lyckats hitta någonstans att aktivera den.
Fördelarna med det nya temat överväger i alla fall och den som vill kan ju själv byta tillbaka.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Patrik

Jag har använt det här temat sen i maj och jag kan bara säga att det är utmärkt och man vänjer sig ganska snabbt, bussbilden som finns uppe till höger på andra temat finns dock inte på det här temat.

jocke

Citat från: Patrik skrivet 21 september 2007, 22:12:16 PM
Jag har använt det här temat sen i maj och jag kan bara säga att det är utmärkt och man vänjer sig ganska snabbt, bussbilden som finns uppe till höger på andra temat finns dock inte på det här temat.


Inte så att den nånsinn byttes ändå :p


Fixa tack : När man postar ett svar i en tråd åker man tillbaka till Bussnack huvuddelen och inte tråden man postade i.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Jag hamnar ibland i Inkorgen för meddelanden vilket är irriterande och då har svaret Inte registrerats.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Svemicke

Jag saknar fortfarande Parsimony. :(
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Krille


Nico


Finns ju för- och nackdelar med allt och en del föredrog kanske Parsimonys forumvariant. Själv bytte jag t.ex. istället tillbaka till det förra temat. Detta då jag känner ett större behov av att kunna hålla övergripande koll på vilka olästa inlägg som finns än att kunna se stora bilder utan att scrolla. Är bilderna för stora och inte avslöjar något intressant (genom t.ex. inläggets rubrik) som gör att man ids scrolla så bläddrar jag oftast bara förbi istället. Det mesta här i livet brukar ju vara någon form av kompromiss.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Niklas Bygdestam

Citat från: Svemicke skrivet 22 september 2007, 01:49:15 AM
Jag saknar fortfarande Parsimony. :(


Det gör inte jag. Jag är glad över att man skippat det tråkiga forum som Parsimony var
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nicklas Vasa

Ja, det här verkar ju bli bra.....

Walter

Nej, håller med Nico att kunna följa senaste inlägget tycker jag är bra, använde det redan på Parsiomnys tid även o jag verklige inte saknar det forumet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

KRNI

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 september 2007, 08:25:07 AMJa det är som sagt väldigt enkelt att ändra tillbaka till valfritt tema, de som tidigare hade problem med att se bilder i sin helhet kan nu göra det medan vi andra som inte har det behovet/problemet kan återgå till det tidigare.

En fråga. Ja om man nu får ställa en sådan här och "gå emot" strömmen. Om man har det "gamla" temat, kan inte de med mindre skärmar och upplösning byta till det "nya" temat, likväl som tvärt om? Eller måste det här "nya" temat stå som grund? Ställer frågan av ren okunskap och hoppas få ett vänligt svar (nu tror jag inte att jag skulle få annat av just dig Lars, så att du inte uppfattar det så!).


/KRNI