Ängelholm del 3..

Startat av Möllers, 27 juli 2009, 20:51:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Fick syn på en DAB hade bara tur jag sog den bara  :)





















Mange_buss

Många bussnackare bor ju i skåne och fotar DABarna där, men skulle inte någon kunna ta sig till Ulricehamn för att fota DABarna där... Där finns det några...

yngrot

Bernt Talbrant har ju visat några här...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

även jag har varit där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Mange_buss

Okej, det hade jag missat  ;D
Sorry...

Mange_buss

Hur många DABar finns där egentligen, eller rättare sagt hur många stadsbussar??

737

Varje som finns är en för mycket.

Skämt å sido, men finns det olika längd på dem?

yngrot

Antalet är väl 4 st i trafik sen finns där väl en reserv som är grön har jag för mig... alla är samma storlek..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

den gröna måste vara en gammal örebro buss och en landskrona buss om det är en skånetrafikens buss den gröna.
Kan ingen fota den när den ska köra nån gång.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 30 juli 2009, 17:25:29 PM
den gröna måste vara en gammal örebro buss och en landskrona buss om det är en skånetrafikens buss den gröna.
Kan ingen fota den när den ska köra nån gång.

Om det fortfarande är Ulricehamn vi talar om så finns där tre DAB som går i trafik på två omlopp. Två har Ulricehamns Omnibus som ursprunglig ägare, den tredje kommer från Falköping och har tidigare ägts av Larssons Buss och Swebus. Den fjärde är en fd Arriva-buss (7230 från Landskrona) och den är mycket riktigt grön. Men den används bara som reservdelsförråd.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

den gröna var den snabbaste bussen i Landskrona den tiden dom andra på 64xx var lite slöare i axt o så.
Denna dom köpte denna kom mycket snabbare iväg kanske finns mer turbo i den  ???

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."