Danielssons nya "Nora"

Startat av Ulf Rådeström, 19 juli 2009, 20:31:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

j***ar....vad var nu det när jag stod för rött?


Gasen i botten efter och kolla om man kan få en bättre bild - men icke - han hann iväg...


Men mig lurar han inte - men j-a reflexer i min egen ruta  :o

Marc

Vacker kvinnojakt!
Är du säker på namnet "Nora"?
N- vet jag, men jag hade för mig ett annat namn. :)

Ulf Rådeström

Citat från: Marc skrivet 19 juli 2009, 20:52:57 PM
Vacker kvinnojakt!
Är du säker på namnet "Nora"?
N- vet jag, men jag hade för mig ett annat namn. :)

hmm...Nora tyckte jag allt att det stod - eller möjligen möjligen Nana - men ingen amerikansk hädanfaren bimbotjej iaf som du trodde  ;D

MrX

Det står ju Danielsson med versal på sidan men med liten bokstav baktill. Tryckfelsnisse?

Ove Bojarp

Den har fått TMF064, och är 9700H, karossnr: 6866, såg det ut att vara. 

Ersa

Citat från: MrX skrivet 19 juli 2009, 22:41:26 PM
Det står ju Danielsson med versal på sidan men med liten bokstav baktill. Tryckfelsnisse?

Övre delen av loggan sett ut sådär med enbart gemener sedan väldigt tidigt 2000-tal (eller redan jättesent 1990-tal), även under namnändingarna Busstrafik/Express/Busstrafik.

MrX

Citat från: Verspieder skrivet 25 juli 2009, 01:01:37 AM
Övre delen av loggan sett ut sådär med enbart gemener sedan väldigt tidigt 2000-tal (eller redan jättesent 1990-tal), även under namnändingarna Busstrafik/Express/Busstrafik.

Där ser man! Jag har aldrig sett bussbolaget förr så då såg det lite konstigt ut

Ersa

Citat från: MrX skrivet 25 juli 2009, 12:13:26 PM
Där ser man! Jag har aldrig sett bussbolaget förr så då såg det lite konstigt ut

Jo, men det är väl modernt eller nåt. Här en bild på Danielssons Ada, f.ö. Jämtlands första zebrabuss, som leverarades med exakt denna design och logga bak augusti 2000:
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/D/Danielssons_Express/Danielssons_Express_RJL451_Kyrkgatan_Ostersund_051007b.jpg

Bernt Talbrant

Citat från: Verspieder skrivet 25 juli 2009, 14:07:28 PM
Jo, men det är väl modernt eller nåt. Här en bild på Danielssons Ada, f.ö. Jämtlands första zebrabuss, som leverarades med exakt denna design och logga bak augusti 2000:
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/D/Danielssons_Express/Danielssons_Express_RJL451_Kyrkgatan_Ostersund_051007b.jpg

Lite lustigt ändå att den i övrigt i princip likadana logganhemsidan har en versal som första bokstav.

Anders Lundén

Är det möjligen någon som vet flicknamnen på Danielssons;
AMS433   Volvo B12M 6x2/Carrus 9700S II  Gods, borde vara något namn på L
   KXY563   Volvo B10M-70/Carrus Star 302, vet ej begynnelsebokstav

Tack på förhand
Anders