Än rullar skönheten..

Startat av Bussmicke, 03 augusti 2007, 00:20:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

I stort sett varje gång man åker ner springer man på denna..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Sedan de sista Säffle av denna generation försvann i Uppsala så får jag nöja mig med att njuta av de som finns kvar på andra ställen. Trevligt att det ändå finns kvar på en del ställen  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Tack, men detta är den allra sista slitvargen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Fridströms har ju färbarmat sig över en också, så än är inte hoppet helt ute om man diggar denna busstyp.
Nog är det kul med "gamla" bussar, men de H8:or jag haft att göra med drogs alla med en del bekymmer med dörrautomatiken liksom sina efterträdare i 44-serien (H9).
På något vis tycker jag Säffle blivit synonymt med dörrproblem efter H6/H25-generationen.
Dörrar som inte vill stänga, fukt i dörrkretssystemet, dörrstag som lossnar eller går av, oförklarliga dörröppningar i farten m.m. ökar inte precis mitt förtroende för denna fabrikant...
//Fredrik

Kvarne

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 augusti 2007, 07:23:58 AM
Fridströms har ju färbarmat sig över en också, så än är inte hoppet helt ute om man diggar denna busstyp.
Nog är det kul med "gamla" bussar, men de H8:or jag haft att göra med drogs alla med en del bekymmer med dörrautomatiken liksom sina efterträdare i 44-serien (H9).
På något vis tycker jag Säffle blivit synonymt med dörrproblem efter H6/H25-generationen.
Dörrar som inte vill stänga, fukt i dörrkretssystemet, dörrstag som lossnar eller går av, oförklarliga dörröppningar i farten m.m. ökar inte precis mitt förtroende för denna fabrikant...
//Fredrik

Tråkigt, som passagerare har jag vid de rätt få tillfällen jag åkt H8:or inte märkt något av detta, men de är ju som sagt rätt få gånger jag åkt dem....4404 & 4405 som var på gästspel i Söderort åkte jag dock en hel del...de hade, så vitt jag kommer ihåg, inte dessa problem...?

Hur länge kan 4399 tänkas rulla...?

BM: Tjusig bild... :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Oskar A

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 augusti 2007, 07:23:58 AM
Fridströms har ju färbarmat sig över en också, så än är inte hoppet helt ute om man diggar denna busstyp.
Nog är det kul med "gamla" bussar, men de H8:or jag haft att göra med drogs alla med en del bekymmer med dörrautomatiken liksom sina efterträdare i 44-serien (H9).
På något vis tycker jag Säffle blivit synonymt med dörrproblem efter H6/H25-generationen.
Dörrar som inte vill stänga, fukt i dörrkretssystemet, dörrstag som lossnar eller går av, oförklarliga dörröppningar i farten m.m. ökar inte precis mitt förtroende för denna fabrikant...
//Fredrik

Utan att vara expert på ämnet men jag har en känsla av att Volvo/Säffle från 1991/1992 hade mer problem med dörrautomatiken än normalt. T ex vet jag att det var ständiga problem när Uppsalabuss/GUB 343-347 var nya. Sedan minns jag att Swebus 0718-0720 också hade en del problem med dörrarna. Det sista kan dock bero på att bussarna var ganska risiga när de kom till Uppsala från Göteborg.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/