Huvudmeny

Ännu en färgkarta

Startat av Jocke Selling, 16 januari 2009, 19:52:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling


Får vi hoppas på en snar lackering?

Niklas Bygdestam

Den här såg jag även idag ute och rulla som sjukresebuss. Nog skulle den behöva lackas om
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Citat från: JoSe skrivet 16 januari 2009, 19:52:15 PM

Får vi hoppas på en snar lackering?

Ahh, Swebus har gjort en KR Trafik..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

Bussen kommer antagligen åka in på lackering inom snar framtid
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

robbes

Tänk vad folk hakar upp sig på om bussen ej har rätt färg, själv anser jag det är bättre bussen kommer än om den är fler färgad eller ej. men kanske bättre att bussar står still i väntan på lack än att de rullar men filk skulle nog klaga om bussen uteblev med.

Men visst snyggt är det ej men funktionellt

Niklas Bygdestam

Citat från: JoSe skrivet 16 januari 2009, 19:52:15 PM


Citat från: robbes skrivet 17 januari 2009, 12:41:13 PM
Tänk vad folk hakar upp sig på om bussen ej har rätt färg, själv anser jag det är bättre bussen kommer än om den är fler färgad eller ej. men kanske bättre att bussar står still i väntan på lack än att de rullar men filk skulle nog klaga om bussen uteblev med.

Men visst snyggt är det ej men funktionellt

Jag kan på sätt och vis förstå ditt argument. Hellre en ful buss som kommer och hämtar mig än ingen alls. Men att köra med bussar som ser så här lappade och lagade ut ser ändå väldigt desperat ut. Det ger en känsla av att man har plockat ihop lite skrot för att få bussen rullande. Och den här bussen tycker jag ser riktigt hemsk ut. Den gör dålig reklam både för Swebus och UL. Så jag hoppas verkligen att denna lackas om så fort det bara går. Jag hoppas faktiskt att den har varit ute och rullat för sista gången innan omlack. För jag tycker att den är en skamfläck för både UL och Swebus
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Synd att lackeringen dragit ut på tiden, men så här blir det ju när en huvudman får för sig att byta färger. Ingen av trafikutövarna i UL-land köper ju in gråfärg idag, så reservdelarna till grå bussar blir ju då gula, eller olackade (vita).

RoTe

Är det inte lika desperat att köra över 10 år gamla bussar som hålls ihop av tejp och buntband plus att dom helt saknar passvärme? Eller är det ok bara för att dom är helgula?

Som det konstaterats i en annan tråd så finns det inga reservbussar alls (eller för få). Så problemet ligger snarare där.

robbes

Citat från: RoTe skrivet 17 januari 2009, 14:17:53 PM
Är det inte lika desperat att köra över 10 år gamla bussar som hålls ihop av tejp och buntband plus att dom helt saknar passvärme? Eller är det ok bara för att dom är helgula?

Som det konstaterats i en annan tråd så finns det inga reservbussar alls (eller för få). Så problemet ligger snarare där.

Det kostar med bussar som skall stå i reserv bara för det skall vara samma lack på dem vid en ev reparation det är orsaken till avsaknad av reserver