Orienteringstävling Rösjöbadet, Sollentuna lör-sön - ca 120 bussar [4 bilder]

Startat av Ulf Rådeström, 12 oktober 2008, 09:04:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Igår fanns 63 bussar på en fotbollsplan och ytterligare 20 på parkeringen bredvid. Dessutom stod 40 bussar på en parkering i närheten och väntade på att köra fram efterhand som grupperna var klara för att hämtas.

För närvarande är det en stor orienteringstävling vid Rösjöbadet i Sollentuna.
Igår var det ca 55 finska bussar och resten svenska.
Idag, söndag - OBS! FOTOTIPS!!! - "bara" dom svenska...så minst 60 bussar parkerade, och upp till ett 40-tal som hämtar. Dock är det samma bussar som igår.

Här är några exempel bland alla dom 120 - allt från gamla skorvar tillhörande orienteringsklubbar till alldeles nya bussar:









Ulf Rådeström

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 12 oktober 2008, 09:34:36 AM
25-manna staffetten

Japp...igår var det tydligen budkaveln - och idag "vanliga tävlingar" vad det nu innebär.
Alla finska bussar har dock åkt hem.
Där fanns en hel del svenska bussar som gått i exil till Finland som tydligen längtade hem en sväng  :D

bjalle

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 12 oktober 2008, 09:36:00 AM
Japp...igår var det tydligen budkaveln - och idag "vanliga tävlingar" vad det nu innebär.
Alla finska bussar har dock åkt hem.
Där fanns en hel del svenska bussar som gått i exil till Finland som tydligen längtade hem en sväng  :D

Vanliga tävlingar = individuella, tidigare har det varit en kort/medeldistans

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Karsten


Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2008, 15:04:08 PM
Om Ekeby körde i Klippan då så är svaret isåfall ja, men det har jag ingen aning om.

Okej, men den där Ekeby trafikförening är väl på något vis förknippad med Skåne i alla fall?

yngrot

Anledningen till frågan är ju att Klippans buss har bussar som ser ut som denna de kör skolbussar och lite beställning.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ove Bojarp


Lars

Till den tävlingen körde jag för 2 år sedan fick erbjudande att köra dit Halden IL även i år men var förhindrad av annat. Då gick tävlingen i Flemmingsberg o skogen var full av bussar. Om ja inte minns helt fel ca 450 lag med 25 i varje. Denna tävling går varje år någonstans runt stockholm i oktober.

Esbjörn

Citat från: Ove Bojarp skrivet 12 oktober 2008, 16:02:22 PM


Här är NOP 876 med annan logga, om den kan hjälpa.

Den tillhörde Jakobssons Omnibuss i Tängstamon nordväst om Sollefteå tills den såldes till Skogslöparna för drygt två år sedan.

Göransson

DGS 660 Fd Hagestad Touring
MFN 988 Fd Linjebuss stationerad i Eslöv på sin tid vill jag minnas...Intressant axelavstånd....sk kioskvältare
/Magnus

Niclas Rosenius

Citat från: Göransson skrivet 13 oktober 2008, 08:32:04 AM
DGS 660 Fd Hagestad Touring
MFN 988 Fd Linjebuss stationerad i Eslöv på sin tid vill jag minnas...Intressant axelavstånd....sk kioskvältare
/Magnus

   Den ser väldig kul ut med sina 7 meter i axelavstånd, C10M.

   //Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Göransson skrivet 13 oktober 2008, 08:32:04 AM
MFN 988 Fd Linjebuss stationerad i Eslöv på sin tid vill jag minnas...Intressant axelavstånd....sk kioskvältare
/Magnus

Från början Margretetorpsbussarna. Hamnade väl hos Linjebuss i juli 1991 när de köpte Margretetorpsbussarna.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)