Bäst att hålla emot med fötterna i svängen [1 bild]

Startat av Ulf Rådeström, 11 oktober 2008, 11:42:40 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bergenga

Mvh.
Øyvind Berg

Johan Hansson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 oktober 2008, 11:42:40 AM


Det skall ju inte så hög fart till för att en buss skall luta så i svängarna, men i detta fallet så ser det ut som föraren skulle krypit genom svängen i lägre fart.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Krille

Citat från: Johan Hansson skrivet 11 oktober 2008, 12:35:07 PM
Det skall ju inte så hög fart till för att en buss skall luta så i svängarna, men i detta fallet så ser det ut som föraren skulle krypit genom svängen i lägre fart.

Någon större risk för vältning tror jag inte det var (vad det ser ut som på bilden)
Men knappast så bekvämt för resenärerna...
Passagerarnas rygg ska aldrig tappa kontakten med stolens ryggstöd får vi lära oss  :P

/K

Ulf Rådeström

Citat från: Krille skrivet 11 oktober 2008, 12:36:44 PM
Passagerarnas rygg ska aldrig tappa kontakten med stolens ryggstöd får vi lära oss  :P


ojsan...vore något o lära ut till många förare i SL-land  ;D

Fredde

Citatojsan...vore något o lära ut till många förare i SL-land ;D

:-X


Simon Bertilsson


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Danne B.

En tanke är ju att man som förare inte alls upplever lutningen på samma vis som dom övre plan, så det är ju nå´t man måste ha i åtanke när man kör dubbeldäckare...

//Danne

Johan B

Ser att det inte bara är i storstadsregionerna detta otyg med många (långt ifrån enbart ungdomar) som anser att det är okej att sätta upp sina skobeklädda fötter hursomhelst i inredningen existerar.

Simon Bertilsson

Citat från: Johan B skrivet 11 oktober 2008, 15:15:21 PM
Ser att det inte bara är i storstadsregionerna detta otyg med många (långt ifrån enbart ungdomar) som anser att det är okej att sätta upp sina skobeklädda fötter hursomhelst i inredningen existerar.

det där ser ju inte ens bekvämt ut...  :P

Peter Erret

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 11 oktober 2008, 16:10:28 PM
det där ser ju inte ens bekvämt ut...  :P
Men det är tufft, "här är jag och jag gör vad jag vill, kul om någon med vita kläder sätter sig på sätet där mina leriga skor varit".

76

Inte för att det gör någon jättestor skillnad, men har han verkligen skor på sig? Tycker det ser ut som ett par strumpor.

Yujin Zhang

Nja...jag skulle kallade det här ett gränsfall. Har själv suttit längst fram på övervåningen och visst, man blir trött på benen efter 1-2 timmar där och vill då prova olika sittställningar även om vissa kan se rätt konstiga ut (:P). Tycker själv det är rätt skönt att lägga fötterna där ett tag, åtminstone, sen byta position igen.

//Yujin - som satt längst fram på övervåningen när han åkte Poltsjärnan bl.a.

Knut

Min vurdering av bildet tilsier meg at han ikke kan ha hatt den store hastigheten da. Bør være en viss begrensning av hvilken jastighet man kan oppnå på dette stedet. Tror mere at bussen er for myk enn at hastigheten er høy. Noen busser krenger mere enn andre også 2 busser av samme utgave
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge