Svensk Busshistoria - förbättrad IGEN - nu med bilder i databasen!

Startat av Ulf Rådeström, 17 juni 2008, 01:08:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej hej!
Nu händer det saker minsann...jag har ju inte haft nån bildsida - men nu dyker det plötsligt upp bilder i databasen också.

Bara o hålla utkik efter fartkameran  :)

Vill ni se hur det ser ut? Sök på Omni-bussar, ARL014 eller BAE163 så ser ni lite exempel!

Bilderna läggs in undan för undan.

Ett stort tack till alla er som gett mig kompletteringar - fortsätt så så blir sidan ännu bättre!

//Uffe

Möllers

Det som skulle var bra på sidan den bussen man söker en buss på reg nr kunde ha haft en bild på bussen ner man hittar den.
Det skulle vara lite extra tycker jag  :)

Nicklas K

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 17 juni 2008, 01:08:55 AM
Hej hej!
Nu händer det saker minsann...jag har ju inte haft nån bildsida - men nu dyker det plötsligt upp bilder i databasen också.

Bara o hålla utkik efter fartkameran  :)

Vill ni se hur det ser ut? Sök på Omni-bussar, ARL014 eller BAE163 så ser ni lite exempel!

Bilderna läggs in undan för undan.

Ett stort tack till alla er som gett mig kompletteringar - fortsätt så så blir sidan ännu bättre!

//Uffe

Fantastiskt !!!!
Suveränt bra Uffe !!
Hoppas att du får mycket hjälp med bilder på bussarna. Detta var vad som fattades på din magnifika sida !!!

Mvh Nicklas K

Nicklas K

Citat från: Mattias Möller. skrivet 17 juni 2008, 01:27:44 AM
Det som skulle var bra på sidan den bussen man söker en buss på reg nr kunde ha haft en bild på bussen ner man hittar den.
Det skulle vara lite extra tycker jag  :)

Det är ju just detta som han har fixat nu !!!  :)
Kolla bara efter en fartkamerasymbol. Ser du en sådan vid bussinformationen så finns det en bild !!  :D

Danne B.

Riktigt stiligt!!! Bra jobbat!!!

Är det nu så att du vill ha in bilder på bussar som du inte har bild på eller löser du det på annat vis?

//Danne

Ulf Rådeström

Citat från: Danne B. skrivet 17 juni 2008, 06:14:25 AM
Riktigt stiligt!!! Bra jobbat!!!

Är det nu så att du vill ha in bilder på bussar som du inte har bild på eller löser du det på annat vis?

//Danne

Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag skall göra, men jag vill ju såklart ha mina egna bilder där i första hand. Jag har ca 15.000 bussbilder in alles...men det tar lite tid att anpassa storlekar, scanna och behandla, så det kommer ut efter hand.

Vad gäller bilder på bussar jag inte fotat, så kan jag tänka mig från andra personer som fotograferat, dock vill jag har en så hög kvalité på bilderna som möjligt.

//Uffe

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Kul att även kunna se bilder på bussarna som komplement till de data som presenteras.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Rådeström

Japp!
Jag bygger ut det så sakteliga...80 nya bilder idag...till exempel AZJ189.
Men det blir väldigt blandat...så rätt som det är är där en bild på den du söker kanske  :)

Cyklisten

Skönt, skönt :D Det kommer kräva mycket arbete, men är både nyttigt och roligt, trevligt att se hur din databas utvecklas hela tiden!

OSkar000

Hör av dig om det är några nyare östgötar du vill ha bilder på så ska jag försöka bidra så gott jag kan.

Toppenbra funktion som gör din databas än mer värdefull, såväl nu som i framtiden.

Ulf Rådeström

Citat från: OSkar000 skrivet 18 juni 2008, 20:36:06 PM
Hör av dig om det är några nyare östgötar du vill ha bilder på så ska jag försöka bidra så gott jag kan.

Toppenbra funktion som gör din databas än mer värdefull, såväl nu som i framtiden.

Tack..men jag har varit i Östergötland - Norrköping och Linköping och fotat som en galning så jag har nog dom flesta där - men jag hör av mig!

David S

Kul att du börjat lägga ut bilder också!

Hoppas att det kommer mera.

Ulf Rådeström

Citat från: David S skrivet 28 juni 2008, 02:25:19 AM
Kul att du börjat lägga ut bilder också!

Hoppas att det kommer mera.

Dert finns nästan 1000 bilder i databasen för tillfället - och japp - det kommer flera  :)

Skalman

Ett toppen-initiativ tycker jag!  :D

Men jag vet av egen erfarenhet hur mycket (mer)arbete det blir när
det plötsligt ska involveras bilder. Du ska ha en eloge för allt arbete
du lägger ner på din sajt, till stor glädje för oss alla bussmuppar.