Buss og t-bane på Avløs

Startat av Andy_oslo, 12 juni 2008, 17:01:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andy_oslo


Leddbuss i vognhallen på Avløs, tbane vogner vedsisden av

Mikael T Nilsson

Citat från: Andy_oslo skrivet 12 juni 2008, 17:01:39 PM

Leddbuss i vognhallen på Avløs, tbane vogner vedsisden av

Tack för en intressant bild. Jag visste inte att det finns en depå som delas mellan bussar och t-banevagnar i Oslo. Trodde att det endast var Majorstuen som var depå för t-banevagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andy_oslo

Avløs er ikke driftsvognhall, hallen brukes til karosserirevisjoner og andre større arbeider på sporvogner og t-bane vogner
At det er en buss her er nok grunnet at bussen på bildet hadde en kolisjonsskade

Driftsvognhaller for t-banen i Oslo er Ryen og Majorstuen

Andreas

Mikael T Nilsson

Citat från: Andy_oslo skrivet 12 juni 2008, 18:02:39 PM
Avløs er ikke driftsvognhall, hallen brukes til karosserirevisjoner og andre større arbeider på sporvogner og t-bane vogner
At det er en buss her er nok grunnet at bussen på bildet hadde en kolisjonsskade

Driftsvognhaller for t-banen i Oslo er Ryen og Majorstuen

Andreas

Tack för uppgifterna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Magne

Det var hyggelig å se 435 i sin orginale oppfatning - nemlig rød uten denne gule "byekspresslinja" over seg. Heldigvis er dette konseptet over nå, og den gule stripa er på vei bort.

Så de skadede bussene i Oslo sendes til Avløs? Jøss, dette visste ikke en gang jeg! Bildet må være av litt eldre sort, siden det forstatt står Nexus Trafikk AS på den. Nå er det jo unibuss som styrer driften av bussene. Sier jeg helt feil om bildet er fra 2005?

Men du?! Hvorfor i allverden legger du ikke ut litt bilder i norske Busspraten også?? :) 
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Bussmicke

Citat från: Magne skrivet 13 juni 2008, 01:46:22 AM
Det var hyggelig å se 435 i sin orginale oppfatning - nemlig rød uten denne gule "byekspresslinja" over seg. Heldigvis er dette konseptet over nå, og den gule stripa er på vei bort.

Varför skulle konseptet vara över?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andy_oslo

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juni 2008, 05:16:24 AM
Varför skulle konseptet vara över?

Hvorfor det er over aner jeg ikke

Magne: Bildet er tatt 28.04.2006

Et bilde til fra samme anledninga, faktisk var det 3 forsjellige driftsformer i kollektivtransport som var representert i samme hallen denne dagen, på samme sporet som 435 sto, sto også HØKA 247 fra bytrikken


Magne

Konseptet "byekspress", gikk ut da Unibuss/Ruter tok over driften i Oslo. Byekspressen var busser som kjørte med lyskryssprioritering, slik at bussene alltid skulle få grønt lys. Vel, dette fungerte aldri. Dessuten er alle bussene i byen utstyrt med denne "lysprioriteringen", så nesten alle busser i Oslo kunne vært en byekspress. Dessuten har byekspressen hyppige avganger, og nå i april ble tre nye linje også oppgradert til dette "byekspress" opplegget. Snart ville alle bussene i Oslo hatt gul stripe over seg, og da hadde det ikke lenger vært noe spesiellt over det å ha denne gule stripa. Derfor ble systemet avskaffet, for nå har alle bussene like rettigheter på grøntlys, og mange av rutene har hyppige avganger.
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no